Korrespondance dæmp?

Hej :)

Jeg står og skal have monteret et par spots i mit køkken, og samtidig vil jeg gerne have dæmp på dem, den nuværende tænding er det korrespondance med et separat tryk, og det andet tryk er en kroneafbryder med korrespondance og en anden tænding. Mit spørgesmål er om man kan sætte et tavle dæmp mellem korrespondance tændingen og stadig tænde begge steder? 

Vh Martin. 



Martin O
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan erstatte den enkelte korrespondance med en dæmper. ELLER du kan have en dæmper i tavlen som styres fra begge steder. I begge tilfælde skal korrespondance afbryder / afbrydere monteres om så de er 1 polet, og med fjeder i tangenten så de kun kommer med puls når der trykkes. 

Er det tavle dæmper skal den kunne styres med 230 Volt og sidde på samme sikringsgruppe som dine korrespondance afbrydere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej det er ikke nødvendigt. Den del der bruges som korrespondance nu, kan ommonteres så det kun virker som 1 polet. Det gør den jo i forvejen i den anden side.  

Ligeledes med den anden. Fase i P klemme og signal ud til lysdæmper fra en af de andre. Vender det forkert var det ikke "den af de andre" men den anden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så jeg helt med på det, tusind tak for hurtigt svar  


Martin O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis