Skal der være 2 lags vådrumsgipsplader i vådrum

Jeg har overtaget en tidligere ejers projekt, hvor denne desværre har installeret almindelige gipsplader i badeværelse. Mit spørgsmål er så om det er nødvendigt at nedtage disse, eller om jeg kan nøjes med at monterer et enkelt lag vådrumsgipsplader ovenpå.?

Jeg har læst andet sted, at vådrumsgipsplader skal opsættes i 2 lag, så jeg er lidt usikker.

Hilsen
HBO
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der skal altid være 2 lag vådrumsgips efter dagens standard.
Du kan altid på et senere tidspunkt risikere at blive forfulgt for ikke at lave tingene efter reglerne (f.eks. efter en hushandel).

------------------
www.orla-nautrup.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 08-05-2002).]
Hvis du er i tvivl om, hvordan det skal laves rigtigt, så gå ind byggecentrums hjemmeside og bestil den note som beskriver hvordan vådrum laves. Der er kommet nye regler fra årsskiftet mht. materialer og vådrum, men du kan finde alt der. Både mht. gipsplader og anden sikring i vådrum. Hæftet koster et par hundrede, og kommer med posten et par dage efter bestillingen. Specielt med vådrum er det vigtigt at laves rigtigt, dels af hensyn til evt. senere retskrav, dels hvis der sker et eller andet så forsikringen skal ind i billedet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis