identificere pakdåse og ventil

Hej Forum


Vi bakser lidt med en enkelt radiator i vores hus. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er for en type pakdåse/ventil så jeg håber nogen kan hjælpe mig på rette vej.

Afmontere jeg ventilen kan jeg godt motionere pakdåsen, uden jeg dog kan høre vandet løbe igennem og radiatoren bliver ikke varm. Afmontere jeg pakdåsen og trykker den inderste ventilfjeder ind kommer der vand ud og jeg kan tydeligt høre vandet løber i radiatoren.

Men jeg kan ikke høre vandet løbe igennem med pakdåsen monteret, så jeg tænker noget er galt.

Jeg kan ikke se hvad det er for en type, og jeg kan ikke se hvad den røde ring gør. Den røde ring kan jeg dreje rundt hvor pakdåsen følger med, dog uden at blive skruet ud.


Kan i lure hvor fejlen er henne?





4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er efter al sandsynlighed membranen i ventilen, der sidder fast. Du gør sådan:

Ud med pakdåse. En lille spids skruetrækker stikkes ind i hullet. Hold en klud under. Nu trykker du ivrigt frem og tilbage. Den kan sidde så fast at du må være bestemt. Men når den har løsnet sig, er du ikke i tvivl, for så kommer der skvæt vand ud når du trykker. På med pakdåsen og hyg dig i vinter.


 

Hej Uldal


Tak for svar, men jeg kan netop sagtens trykke den inderste ventil ind og kan her tydeligt høre vandet løbe igennem radiatorer. Men når jeg samler det hele og åbner op for termostaten kommer der ikke varme på. 


Jeg ved ikke om det måske er pakdåsen eller termostaten der er forkert og ikke trykker den inderste ventil ind. 


Ingen der ved hvad den røde ring er til?

den røde ring er til for at men kan indjustere radiatoren i forhold til pumpens vandmængde. Hvis man tænker at du åbner et vindue så vil termostaten åbne helt og al vandet vil gå til pågældende radiator. Ringen skal trækkes ud for at kunne drejes. På mine står 7 opad og de gir en masse vand. Man burde kunne finde en vejledning på danfoss.  https://www.youtube.com/watch?v=bbwK0cd2KAY


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det KAN også være så simpelt, at nålen ikke rammer præcist i sædet på termostaten. Når man vrikker termostaten på, skal der ikke meget til.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis