Tilbud på mure og VVS arbejde - hjælp?

Hej Alle,

Vi skal have gang i renovering af badeværelse samt nyt vand i det meste af huset. Nu jeg har modtaget samlet tilbud fra mureren og VVS'eren - men jeg har ingen idé om det jeg har fået er reelt, pris kontra arbejde?

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe ved at kaste et blik på det?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo prøve at smide det op, så kan det være der er nogen der kan se et eller andet. Men ellers, hent et par tilbud mere, således at du er sikker på at prisen er i det rette leje.

Bed om en grov opdeling af arbejdet i tidsforbrug og materialer. Du bør også få alternative tilbud for at sammenligne, men indhent kun få for overskuelighedens skyld.

Når du har valgt bør du gennemgå tilbuddet i detaljer med håndværkerne. Mange misforståelser kan derved forebygges.

Er opgaven omfattende anbefales også en opdeling af ratebetalingen så du har nogenlunde styr på om du får leveret det aftalte til aftalt tid.

Den endelige aftale bør også indeholde ansvarsfordeling ved forsinkelser.

Seriøse håndværkere accepterer også at sidste rate først betales ved overdragelse og godkendelse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har vedhæftet tilbudet fra mureren og VVS'er.

@Rantzau - Ja, du har fat i nogle punkter jeg skal være opmærksom på. Mure opgaven har jeg også fået fra anden hvor den lyder på 54.000,- inkl moms, men inkludere kloakarbejde, så det går næsten ud på et.

Jeg har ikke haft håndværker på til større opgaver før, så jeg syntes at det bliver svært at gennemskue om de griner hele vejen til banken. For noget tid siden fik jeg fuget 5 vinduer, det bliver 1600,- inkl moms med materialer og timer, med et pænt resultat - og den pris syntes jeg var fair.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

ikke nogen??


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Det lyder rimeligt nok syntes jeg. Du skal være opmærksom på at du skal grave udvendig og reetablere efter det hele. Ville klart lave en aftale om tre rater og ti procent som først betales når det er gennemgået for fejl og mangler


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce

Ud over gravearbejde udvendig, så er der hul i sokkel der undtaget. Og så skal du selv levere alt inventar, elarbejde og snedker arbejde. 

Fint at han nævner udligningsforbindelse sammen med elarbejde. 

Her har du jo kloakarbejde med i VVS pris til stort set samme pris som murer er under de 54000 .  

Jeg synes det er 2 meget vel skrevne tilbud, som er lige til at læse igennem og hvor stort set alt er forklaret. Og prisen er der heller ikke noget at sige til 

De har sikkert sendt tilbuddet på et stykke papir hvor der bagpå er skrevet nogle standard betingelser. Det brugte jeg altid ved afgivelse af bus. Der står der bl.a. om betalings rater, og forhold ved tvist. Læs dem igennem også

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres svar! Det giver lidt ro i maven, når jeg ved at deres priser ikke er helt ved siden af Men jeg har stadig ikke fået dem til at give en opdeling af timer og materialer!?!?

Er der stadig håndværker fradrag, for menes at jeg har hørt at man er stoppet med det?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Jo mere tid der skal bruges på et tilbud jo dyrere bliver det for det går mere tid til at lave det og de penge skal jo komme fra et sted altså kunden. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis