Ændre farve på faste køkkenelementer, upgradering af køkken

Hej 

Vi er ved at overveje at sætte nyt køkken ind i vores hus. 

Men da vi ikke har behov for at ændre grundlæggende på køkkenet, men vil bevare vask, opvaskemaskine, kogeplader, mv. det samme sted, kunne der reelt være tale om blot udskiftning af bordplade og låger, (inkl. skift fra skabe til skuffer).

Og efter at have set et nyt køkken i en køkkenbutik kan jeg se, at selve skuffeelementerne er prik-præcis som den vi har. En sokkel i rustfri stål er også stadig gængs. 

Så en tanke er nu, blot at skifte bordplade og låger. Det nuværende køkken er et 20 år gammelt HTH køkken i en creme farve. Denne farve fra lågerne er flere steder bygget ind imellem elementerne hvor disse har åbninger, og farven findes på siden af nogle af skabene, f.eks. overskabene. 

Overskabene kan relativt nemt skiftes fuldt ud, men for at gøre det nemmest at lave en udskiftning kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogle "standard-tricks" til at ændre farve på de områder der har samme farve som lågerne, men er bygget ind som en del af køkkenet. Altså særligt de pile der vises under køkkenbordet på billedet.

- Hvordan ændrer jeg fra Creme til hvid farve disse steder?  (se billedet)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

folie er en mulighed men ved ikke hvor længe det holder.... ellers kan du fjerne låger og slibe ned og så sprøjtemale får at få et ensartet look... 


ligemeget hvor god man er til at male med pensler så vil man kunne se pensel mærkerne i malingen efter. har fået ordnet 2 borde med sprøjte maling og noget lak/glans efterfølgende og det spiller super godt. 

Autofoliering holder til regn, sne, hagl, salt, stenslag, vaskehal osv. Jeg ville ikke tøve, holdbarheden er bedre end lak. Og hvis I skifter mening kan det trækkes af og folieres på ny.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også