Ophængning af lampe i kip

Hej

Fruen og jeg har fundet en flot lampe som vi gerne vil have over spisebordet. Spisebordet står lige under kip, og altså skal lampen monteres i kippen.

Imidlertid har lampen en "base" som skal monteres i loftet.

Hvordan gør jeg det pænest og nemmest? 

Strømmen skal trækkes fra et lampeudtag nogle meter væk.

Her ses kip, samt lampe.

På forhånd tak :)


Mvh Caspar

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Erik

Tak for dit svar.

Der er 198 cm fra kip til overflade bordplade. Ifølge specifikationen er "cord length" 1200 mm og tænker at den ca skal hænge 1000 mm over bordet. Så jeg tænker at den kan nå ned i rette højde?

Lyder det ikke rigtigt?

I så fald, hvordan kan jeg så få monteret den runde base midt i kippen?

Mvh Caspar

Du må nok lave en base af et stykke rundt træ der saves så det passer op i kip. Det må gerne være lidt større end lampedåsen så det ser ud som om det er med vilje at det er der. Det kan naturligvis males som væggen.

Jeg mener der er en metalbøjle der skal sættes op først, hvorefter lampen skrues på denne bøjle. Men den skal så langt ned at dåsens diameter kan være der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis jeg bare skruer den op, er der luft over den runde base i kippen. Vil det ikke se mærkeligt ud?

Under gipsloftet ser det sådan ud

Det er en mulighed at lave en sådan base - måske af en der er mere fiks end mig.

Jeg håbede på en "nem" løsning jeg selv kunne klare.

Jamen så tager vi den nemme løsning   

Du tager en høvlet lægte, saver den på den ene kant så den er spids med samme vinkel som kip. Længden kan være som diameter på dåsen eller lidt mere Den skrues op og bruges til at fæstne holdebøjlen. 

Eller den endnu lettere den samme lægte men uden at save den skrå, så skal skruer blot holde den lige. På første billede synes jeg at kunne se en mere spids vinkel, men på sidste billede viser det en ret stump vinkel, så måske som den helt lette kan et lille stykke bræt og bruges. 

Essensen er at du skal have et lige stykke der er så langt nede at din runde dåse kan sidde lige. Og så skal det males pænt så det ligesom hører til huset.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også