Transportere opvaskemaskine

Skal have hentet en opvaskemaskine et stykke væk der gør jeg ikke gider tage traileren med. Så vil jeg ligge den bag i bilen. Den kan sagtens være der, men hvad gør jeg for at få så meget vand ud som muligt. Synes altid der står en lille sø i en opvasker???  Vender vi den på hovedet først eller hvad???

Når den skal ligge i bilen bliver det på tykt plastikfolie ud til kanterne, foret med 3154 håndklæder ovenpå, og den ligger helt plant uden kanter


 Mvh Henrik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du lægger afløbsslangen ned på jorden, løber det meste vand ud. Slangen er jo normalt hævet et stykke for, at vandet ikke skal løbe ud.


fase

Der løber kun vand ud af slangen, Så når du har gjort som Fabrin skriver får du ikke våde sokker. Det er stort set også det eneste der kan ske, og så lægger du den ind på ryggen. Jeg ved ikke hvad håndklæder og plastik skal gøre godt for, 

Skulle der komme en smule vand så kan det vel trøste dig at det er rent vand, og at der alene ved dug o.s.v. kan dannes flere liter vand i din bil hver dag. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder godt, det med håndklæder osv. var bare en tanke for at sikre mig hvis der rendte vand ud.  Tak for svaret.


 Mvh Henrik

Vær opmærksom på, at der ud over vand i bundkarret af maskinen også kan være en del vand i blødgøringsanlægget, der ikke løber ud blot ved at lægge slangen ned, og i hvert fald Bosch har en beholder på siden, der heller ikke tømmes umiddelbart blot ved at lægge afløbsslangen ned.

Derudover er der en beholder med afspændingsmiddel, som nok også bør tømmes.

Indholdet i saltbeholderen og afspændingsmidlet er ikke blot rent vand.

efry skrev den 18-10-2018 10:16:30

Vær opmærksom på, at der ud over vand i bundkarret af maskinen også kan være en del vand i blødgøringsanlægget, der ikke løber ud blot ved at lægge slangen ned, og i hvert fald Bosch har en beholder på siden, der heller ikke tømmes umiddelbart blot ved at lægge afløbsslangen ned.

Derudover er der en beholder med afspændingsmiddel, som nok også bør tømmes.

Indholdet i saltbeholderen og afspændingsmidlet er ikke blot rent vand.

 Det var også sådan noget jeg mente da jeg startede tråden også giver det nok meget god mening med plastik og en gang håndklæder under (medmindre man er ligeglad med sin bil men det er jeg ikke) Tak for svaret


 Mvh Henrik

Det løber ikke ud når maskinen ligger på ryggen. Tro mig det er prøvet mange gange. Men for at være skker kan du jo lægge den på ryggen på gulvet 5-10 minutter og så lade det løbe ud der vil ud. Du kan ikke tømme afspænding og blødgørings beholder 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis