ELC Comfort 110 højere fremløbstemperatur end ønsket

Hej jeg er lige flyttet ind i et rækkehus, med et 2 år gammelt Danfoss link system incl en ELC Comfort 110. 

Jeg har det problem at temperaturen i huset er 3 til 4 grader højere end vores rumfølere er indstillet til. En af de ting jeg undrer mig over er at S3 fremløbstemperaturen er den faktiske 40 grader og den ønskede kun 30 grader. Kan den store forskel forklare vores temperatur problem?

Hvis ja, hvad skal jeg gøre for at få bedre balance mellem ønsket og faktisk fremløbstemperatur?

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du en brugsanvisning, hvor du kan læse om indstilling af fremløbstemperaturen, eller er der en her


fase

Tak S. Fabrin, den har jeg nærlæst. 

Jeg er på grænsen til min egen tekniske kunnen. Specifikt er jeg interesseret i at høre hvad forklaringen kan være på at min fremløbstemp, er 10 grader højere end den ønskede. 

Er der nogen som har et bud på det?

Bh Ole

Måske er der noget kalibrering af følerne som står forkert. Tit kan man forskyde et signal i styringen. En slags kalibrering. Findes der nogle menupunkter omkring det i styringen?


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

RasBo jeg tror at du har ret. Jeg har besluttet mig for at finde en fagmand der kan indregulere anlægget. 

Tak for dit svar 👍🏻Ole

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis