Gulv - Redskabskur

Hej Alle.

Har et spørgsmål hvordan I ville gribe denne situation an vedrørende et isoleret redskabsrum:

Min opbygning af redskabsrummet er som følger:

Skuret er 5,5 m langt og 2,4 meter bredt. Selve skuret står på 18 carportbærer/betonstolper med beslag. Remmen er 2 stk 2x4 på højkant.

Jeg er helt med på fremgangsmåden med støbning, udlægning af isolering, plastfolie, og støbningen - det har jeg gjort mange gange før - mit problem ligger dog ud ved remmen.

Gulvet bliver "håndstøbt" - dvs. at jeg henter noget som ligner jordfugtigt beton på værket og lægger dette ud inde i rammen på skuret. Dernæst igang med pudse brættet og retholten

Jeg har tænkt mig at selve gulvisoleringen skal være en 220mm Grå EPS isolering. Der er ikke så meget hokus pokus i udlægningen af det.

Men er der nogen som har nogle ideer til at hvordan betonen bliver inden i rammen?

Jeg havde tænkte mig følgende:

Der er luft under remmen - og her havde jeg tænkte mig at lave nogle 100x95 mm polystyren stumper og lægge ind under remmen. Skåret og skummet så tæt på carportstolperne som overhovedet muligt. Yderst vil jeg lægge lidt jord til at holde flamingoen på plads hvis dette skulle finde på at blive presset ud af.

Isoleringens top havde jeg tænkt mig skulle være 9 cm under færdig højde på gulvet - altså sådan der ca. er 9 cm tilbage til toppen af remmen. (0,5 cm af remmen er så dækket af isoleringen)

Hernæst en kantisolering på 2 cm på klæbet remmen hele vejen rundt.

Så kommer der ca. 9 cm beton med rionet inde i skuret. Og min tanke går på at når isoleringens top er højere end bunden remmen, at så løber betonen ingen steder.

Hvad tænker I? Og er 9 cm beton nok?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville sætte en 10 cm tyk lecablok under remmen, så der bliver en form for sokkel, og flamingoen ikke stikker ud i det fri.

Ja 9 cm tyk beton lyder da ok


Vi prøver igen, i morgen --

Nogen som eventuelt har andre ideer - det bliver nok for omfattende og besværligt at stille en lecablok under remmen nu.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis