fugebånd eller mørtel fuger

jeg skal til at lave fuger omkring nye vinduer der er sat op.

de eksisterende vinduer i resten af huset er kalkmørtelfuger , men tænkte evt at sætte fugebånd op istedet for at lave kalkmørtel fuger.

huset er fra År 1900 og har solide vægge ..


Input søges 

jeg skal til at lave fuger omkring nye vinduer der... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad har “midlertidig, hovsa, klamphugger og plasticmaling” at gøre med fugebånd? 

Det er et godt produkt, som fugemanden giver garanti på helt på højde med hans polymerfuge. 

Lad nu være med at skræmme andre med ammestue historier skabt af fordomme, der stammer fra mangel på praktisk erfaring og viden om emnet. 

Bare en tanke. God aften

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Undskyld - selvfølgelig skal jeg tale ordentlig, men det irritere mig når selv fagfolk fortsætter med at foreslå løsninger der erfaringsmæssigt skader mere end det gavner.

Det irritere mig særligt når der spørges til løsninger der burde gavner ejerne af gamle huse og ikke hensynet til håndværkeren.

Der er utallige eksempler på uhensigtsmæssige materialer på gamle huse. Tømrer der har brugt tjæret værk som bagstop, men anvendt værk på stenkulstjære. Tømrer der fuger med tættere materialer end kalk fordi det er lettere.

Hr. Sørensen nævner at huset er fra år 1900. Det betyder med 99,9 % sikkerhed at huset er opmuret i kalkmørtel. Det betyder også at bagstop og fuger omkring døre og vinduer skal have mindst samme fugttransmitterende egenskaber som mur og mørtel.

Det har Dafa600 ikke uanset hvad maf påstår.

Kald det bare ammestuehistorier, men jeg har hårde beviser der dokumenterer mine påstande som er sammenfaldende med erfaringerne på Center for Bygningsbevaring i Raadvad.

Jeg er ikke ene om mine oplevelser. Min gamle nabo som desværre er død for mange år siden, var en særdeles dygtig tømrer og snedker. Han beklagede sig jævnlig over den ringe uddannelse og standard hans fag havde udviklet sig til. Han kaldte dem montører.

Heldigvis ser det ikke så sort ud, for der findes stadig mange dygtige træfolk, men man skal lede efter dem.

... og så skal man også være villig til at betale for deres tid og evner. Det er ofte det billigste i det lange løb.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg giver ikke fem potter pis for garantier som maf læner sig op ad. Ved nærlæsning dækker garantien kun produktet, men ikke følgevirkningerne.

Jeg husker tydelig en af mine bekendte der malede nogle træsøjler med en maling leveret af et stort dansk firma. Efter kort tid begyndte søjlerne at udvise tegn på råd og svamp.

Fabrikanten påstod at malingen ikke var nedbrudt og afviste klagen. Undervejs kom vandvittige påstande i spil. En tømrer påstod søjlerne var uhensigtsmæssigt udført. Huset var opført i 1918 hvor nævnte træsøjler havde stået uden problemer indtil de fik påsmurt det elendig fluidum næsten hundrede år senere.

Min bekendt lod sig ikke skræmme og pudsede sine advokater på dem. Tømrernes faglige kvalifikationer blev fra kompetent side afvist.

Detaljerne i udfaldet husker jeg ikke, men det kom til et forlig hvor min bekendt blev holdt skadesløs.

Den historie ønsker jeg ikke Hr. Sørensen oplever.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sorry - vi mangler bare kompetente håndværkere, med sjæl og samvittighed, når vi taler om gamle bevaringsværdige huse.. (og så skal man blot jævne meget "gammelt lort" med jorden, og bygge nyt - i stedet for at klytte og klampe..)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Brug ilmodbånd på ydersiden ,det kan du sagtens selv sætte i... det er noget fugebånd som udvider sig og følger dine mursten etc perfekt.

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Forstår ikke man kan skrive sådan en lang smøre uden noget indhold overhovedet. 

Desuden ved jeg godt du virkelig prøver at fornærme mig, det lykkes desværre ikke, for jeg kan overhovedet ikke tage dig seriøst. 

Tilbage under stenen med dig



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg synes jeres korrespondance skal stoppe her. Den tjener intet positivt formål.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den er stoppet herfra. Gider ikke bruge min tid på det

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også