CNC eller lasergravering af bryllupsinvitationer

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er rette forum eller ej. Men jeg prøver.

Leger med tanken om, at kommende bryllupsinvitationer skal laves i træ plader på godt 7x10 eller 8x12cm. Der skal enten CNC fræses eller lasergraveres tekst i pladen.

Nogen idéer om, hvad der vil blive bedst? Er selv mest på laser gravering.
Noget jeg skal tage højde for, før jeg går videre med at undersøge mulighederne?
Hvad tænker I, det vil ligge på prismæssigt, hvis der skal laves cirka 40 identiske invitationer?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at spørge https://boogco.com/ - han kan lidt af hvert..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

CNC bliver ikke juks, hvis man ved hvordan den skal bruges... men ellers ja.. det gælder så også laser..  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kan man bruge laser skæring i træ ? ? ? 

Men det kan jo også være flot i almindelig stål, og så vaske dem bagefter i fortynder og hæng dem udenfor så de begynder at ruste. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man kan godt laserskære i træ.. men man får jo et andet udtryk end gravering..- og hvilken slags træ? det er jo også et spørgsmål.. krydsfiner? MDF - eller gå all in på stål som EV skriver..
jeg kan da måske lave lidt visualisering af begge metoder, hvis det kan afklare det lidt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

De mest almindelige hobbylaserskærere kan kun skære i bløde materialer, som

træ, plast, papir o.l. Hvis man ønsker at skære i metal, kræver det meget kraftigere

maskiner, som er meget dyrere og typisk kun for prof.virksomheder.

Mange hobby lasere skærer sådanne ting i akryl (plexiglas). det er måske også en mulighed.

Skærer man i træ/MDF, bliver snittet lidt brunt af varmen fra strålen. I akryl bliver det nærmest hvidt.

Hilsen Johnny


Johnny cnc

Tanken er, at det skal være nogenlunde sådan her. 

Tjoo.. så er det vist en kombination af laser og noget andet..  
- men ikke så billigt, som du nok tænker..    
Photoshop kan gøre meget  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

På den runde er det vel "kun" & tegnet der er fræset ud medens resten er trykt. Det hører vist til et bryllyp i million klassen.

Og så lige et lille opstød fra en " gammel mand " der snart kan fejre guldbryllup med " konen fra første ægteskab." Husk at et ikke er garanti for et godt og holdbart ægteskab at bryllup har kostet kasse. 

Et bryllup til f.eks. 100.000 kr har jo så kostet 10.000 kr i "afskrivning" årlig hvis det kun holdt 10 år   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er vel ikke nødvendigvis noget der skal skæres ud?

Teksten kan brændes, med laser, i en tynd x finer plade - ligesom når vi brændte mønstre i træ med en "loddekolbe" som børn.

Hvis du fræser teksten ind i overfladen, skal du lægge farve i bagefter.

Du kan søge på "laser gravering" / "laser engraving".

Hvis du selv vil lege med det, fås maskiner fra en plovmand og op. Det er typisk effekten på laseren, der bestemmer prisen og der skal ikke ret meget effekt til at svide træ.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis