Fodpaneler dækker ikke gulvet. Filler, spartel, fuge eller fejeliste

Hej 

Jeg har lagt laminatgulv og fulgt producentens anbefalinger at holde 10-15 mm luft til alle væggene. Dumt at jeg ikke har undersøgt hvor bredde fodpanelerne er (14 x 65 mm). 3 steder dækker fodpanelerne derfor ikke gulvet. Det nemmeste ville nok være at sætte en fejeliste op som dækker, men dette vil jeg helst undgå, pga. udtrykket og at fejelisterne har en lidt anden hvid farve selvom både fejelister og fodpaneler kommer fra hornbæk listefabrik. 

Et af stederne er revnen at se ved indfatningen til en dør, og jeg vil helst ikke føre fejelisten ind over indfatningen. 

Findes der en måde hvorpå jeg kan dække denne revne? Fugemasse i egetræsfarve, spartel, eller andre gode forslag. Jeg har forsøgt på en rest af gulvet med Polyfilla plastiktræ i lys eg, men det spiller slet ikke sammen, da plastiktræ får en mat overflade der slet ikke er at sammenligne med laminatgulvets blanke overflade. 

Jeg vil også gerne undgå at pille fodpanelerne af igen, da de er limet fast med ekstra kraftig montagelim, så væggen vil blive ødelagt.

Se de 3 billeder jeg har vedhæftet.


Håber en har en fiks ide.


Med venlig hilsen

Emil Andersen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes nu oftest at der anbefales 8-10 mm luft. Men nu er skaden sket. 

Er det tæt på at være galt i den anden side af stuen også. Man kan nemlig nemt sætte koben ned og flytte hele gulvet lidt. Men det skal gøres før fodlister. Jeg ville foretrække fejelister, og så må der bruges lidt træmasse ved dørgerikt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg lagde det nu også med 10 mm afstandsklodser. og tog det ikke så tungt at der var lidt mere afstand nogle steder Det ved jeg så til næste gang. Der er desværre en del forhindringer i rummet (døre, kvist, og trappe) - så jeg kan ikke rykke gulvet, men ellers en god ide!

Træmasse og plastik træ er det 2 ord for samme produkt?

Ja det er det samme. Men jeg har nogen gange brugt almindelig træ lim, og så blande det op med sav / pudsesmuld fra pågældende træsort. Denne vælling  ´kommer til at ligne i farven. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også