Gulvkonstruktion

Hej.

Jeg har på min grund,en 80 år gammel lade som jeg ønsker at ombygge til et fritidshus.Gulvet i laden er et betongulv ca. 3 cm. tykt på den bare jord.Kan det lade sig gøre at lægge fugtspærre på det tynde betongulv,lægge strøer på fugtspærre,lægge stenuld mellem strøerne,spånplader på strøerne og parketgulv på spånpladerne ?En nabo jeg har talt med om det,mener at når frosten kommer,vil jorden under gulvet udvide sig og forrykke gulvkonstruktionen  og dermed også indervæggene som står på gulvet.

Han mener at jeg bør hakke det gamle betongulv op,grave ud og støbe et 90 cm. dybt gulv.Dette er jeg ikke meget for.Hvordan vil det gå,hvis jeg springer over hvor gærdet er lavest og bygger gulvkonstruktionen på det 3cm. tynde betonlag ?

M.v.h Poul Petersen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke 90 cm ned der skal udgraves det er ca. 50 cm . 

Når du bygger skal gældende regler overholdes, og der vil jeg nok tro at en gammel lade er mere til besvær end til gavn. 

Jeg ville nok rive den ned og så begynde helt forfra, ellers er der mange ting der er besværlige. Du skal f.eks. have trukket vand rundt til bad, håndvask, toilet køkken m.m. 

Det kræver også ret meget isolering i hulmur og et antal vinduer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis