Kvaliteten af de forskellige trægulve - erfaringer

Hej Alle,

Vi skal have lagt nyt trægulv i huset, ca 110 m2 i alt, men jeg er noget i tvivl omkring kvaliteten af de forskellige gulve/mærker? Det vi er ude efter er en Eg plank, natur olie, børstet. Det kan jeg finde på nettet til 469,- og ved Garant til 749,-, hvor de storset ligner hinanden. Opbygningen og slidlag er ens, hvor begge producenter stiller x års garanti.

Nogle meninger og erfaringer med "gulv-køb"? 


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det for det meste tykkelsen af fineren, der er interessant. Jo tykkere, jo mere modstandsdygtig. Du skal nok op på total tykkelse 14 mm. Men jeg har erfaring med, at kloaksystemerne ikke er lige stabile. Nogle billige fabrikater, laver dem så de liiiige kan holde til en sindig montage.


 

Tænker der menes kloaksystemet (damn  autovorrect

Har god erfaring med gulv fra Berry Allic original serien - der er evighedsgaranti på gulvet, samt “vandtæt” i samlingerne, laminaten er rigtig stærk. Fåes på tilbud til 200-220kr m2

Men har også hørt godt om Wikanders.

Prisforskellen på de 2 gulve du nævner skal nok findes i at Garant har en stor butik og personale de skal aflønne med deres salg af gulve, så deres pris vil tit være højere end hvad man kan finde i en netbutik - men de har så fordelen af at du kan se gulvet i butikken, og måske også har nogle folk der ved noget om gulve, så kan godt være den samme planke du har set  

Der menes "kliksystem", ikke kloaksystem.

Jeg har selv lagt Pergo herhjemme, og det er jeg fint tilfreds med. Hvis man ikke er helt sikker på hvad man laver, så kan kliksystemet dog godt gå i stykker - men det kan det med alle mærker.

Klik og ikke kloak! Ja, I kan godt stoppe med de smørrebrød grin! Jeg synes blot, at nogen “NOT og fer” ikke er så gode produceret, som andre.


 

Annonce

Står selv i samme situation. Jeg ved dog at man oftest kan få en lidt skarpere pris ved at tage ud i byggemarkedet/butikken og bede om et tilbud. De kan som regel tage toppen af listeprisen, og ofte give dig underlaget med til samme m2 pris

enig, Garant vil køre prisen fra 749,- ned til 525,- pr m2 uden underlag, hvilket får mig til at spekulere på om priserne på nettet er mere reelle. Er der nogen som ved hvor meget vi kan presse dem? GDS'er skal jo have den bedste pris


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Jeg har fået en pris på Tarkett Ege plank med klik i hvid matlak til 350 kr/m2. Mener den går til 480 kr normalt. Det var i Bygma, og til 100 m2. Jeg har endnu ikke fået undersøgt om dette gulv fås billigere andre steder, da jeg kun har talt telefonisk med dem, og ikke fik skrevet modellen op... 

mit indtryk er at der hurtigt kan skære 25% af den vejledende pris ved forhandlerne.

Nu fik jeg en prøve på Wiking Eg Prestige Pacific i hårdvoks, hvor jeg må indrømme at det finish er mærkbart pænere end de tilsvarende billigere. Prisen på gulvet fra Wiking er da også 899,-, hvor de sælger den til omkring 749,-.!!!


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis