Test jordforbindelse

Hej,

Jeg kan læse mig til flere forskellige forslag hvor den ene skriver millimeter i blå NUL hul og jord hul for at teste om der er virksom jord forbindelse. En anden skriver det skal være fasen, hvad er den rigtige ?

Jeg har nemlig lige sat en kontakt op udenfor hvor jeg så kunne se 2 jordledninger inde i stik dåsen jeg monterede det i bare være blottet og ikke sad i nogen steder. 

Så sætte self en ny kontakt op med jord i osse. 


Mvh
Stefan H. 
Hej, Jeg kan læse mig til flere forskellige... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, det skal du ikke. Du skal konkludere, at den måde til at afprøve jordforbindelsen ikke virker. Du har fået anbefalet andre måder at prøve, om din jordforbindelse virker, på.

Prøv den metode med en pære, som du forbinder til fase og jord, så skal relæet koble ud.


fase

Korrekt?


Mvh
Stefan H. 

Nu kan jeg ikke se, hvad du viser på billedet. Men den stikprop, du før brugte til at afprøve jordforbindelsen med, bruger du nu på den måde, at du tager de to ledninger fra fatningen med pæren og forbinder til fase og jord i stikproppen. Sæt det i en stikkontakt og tænd, hvis den ikke er tændt. Falder relæet nu ud, virker din jordforbindelse. Det er selvfølgelig en forudsætning, at der er jordforbindelse  i stikkontakten.


fase
S. Fabrin skrev den 18-10-2018 17:03:10

Nu kan jeg ikke se, hvad du viser på billedet. Men den stikprop, du før brugte til at afprøve jordforbindelsen med, bruger du nu på den måde, at du tager de to ledninger fra fatningen med pæren og forbinder til fase og jord i stikproppen. Sæt det i en stikkontakt og tænd, hvis den ikke er tændt. Falder relæet nu ud, virker din jordforbindelse. Det er selvfølgelig en forudsætning, at der er jordforbindelse  i stikkontakten.

 Det er jeg med på, men ledningerne skal vel have samme tilslutning i i stikprop som på fatning N og L 


Mvh
Stefan H. 
Annonce

Nej det er fuldstændig ligegyldig. Bare monter de to ledninger i stikproppen og i med stikket.


fase

Der var ikke nogen relæ der faldt ud 🤔


Mvh
Stefan H. 
Vedhæftede filer:

Mvh
Stefan H. 

Så dur din jordforbindelse nok ikke. Er det ikke dig, der har en far som er elektriker? 

På dit sidste billede kan jeg ikke se jordbenet i stikproppen, er det der?


fase

Jo havde en far, han døde desværre i sidste måned pga. kræft 😔


Mvh
Stefan H. 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis