Støb ovenpå vådrumsmembran

Jeg ved mange af jer sikkert stejler allerede over overskriften. 

Sagen er den at jeg skal i gang med at bygge en friststående indbygningscisterne til mit toilet. Vægge er mursten. Gulv er beton og da jeg har fået at vide at rommet inde i kassen også er regner som vådzone, ville jeg lægge vådrumsmembran inden jeg bygger cisterne og kasse. 

Men jeg har også fået anbefalt at lave et lille hul i bunden af kassen, der vand fra en eventuel vandlækage, kan løbe ud, så det opdages hurtigt. 

Men da fliser først kommer på når kassen er bygget, vil gulvet jo være højere udenfor end indenfor kassen. 

Så... Kan jeg gøre følgende:

1. Lave vådrumsmembran 

2. Montere cisterne

3. Bygge en lille forskalling og støbe et lille lag i bunden af cisternen på ca.1 cm

4. Bygge kassen, lægge fliser, etc. 

Eller findes der el løsning jeg slet ikke har tænkt på? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ved mange af jer sikkert stejler allerede over... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja bare i 15mm tykkelse, ellers må den ikke bruges i vådrum. Tilgengæld kan du nøjes med ét lag. Alternativt den du linker til i to lag.


Elektronikteknikeren

Jeg vil faktisk hverken bruge vådrumsgips(gisp, vi husker det), eller fibergips, men derimod wedi som andre har nævnt ligeså. Wedi er uhyre smart ved at det ikke optager fugt

Jeg har selv brugt Fermacell i både mine lofter og også i vådrum ,men fortryder faktisk lidt vådrummet, næste gang hedder det også Wedi for mit vedkommende


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Det kan godt være at det er er smart, at det ikke optaget fugt. Men nu havde jeg sådan set besluttet mig for at beklæde med vådrumsmembran, og så er det vel godt nok og lidt dobbeltkonfekt at bruge Wedi plader? Eller er det så meget nemmere, når de er lette? Eller er der andre fordele?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den store fordel ved Wedi er at det aldrig optager fugt, hvorimod de andre plader antageligevis vil gøre det over tid. Men igen.. hvad betyder "over tid", jeg tror bare man skal gøre det på bedst mulig måde som du lægger op til og så ellers tage det som en erfaring


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Jeg takker for alle forslag og inputs. Det har været til stor hjælp. 

Jeg har virkelig vurderet Wedi plader. Men jeg er kommet til et andet problem - bredden. På nær en (meget dyr) "cisterne-plade" på 120 cm, er de alle 60. Min kasse bliver omkring 105 bred og samlingen kan kun være på den ene side, hvilket gør at jeg er nødt til at have en plade der er min. 65 bred. Så det bliver nok fibergips (det kan jeg også få købt nu i weekenden). 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis