Huskøb til udlejning

Guidelines.

Til elektrikerne. Ved huskøb, hvad skal man være opmærksom på? Er der nogle relæer/installationer man bør undgå, som ikke kan komme til at koste kassen?

Til mureren. Når man ser puds der er faldet af rundt omkring, hvad er det så tegn på? Når soklen på bindingsværket hælder og er delvist revnet, er det noget man skal være opmærksom på? Ændre sprækker, revner, fugtsignaler man skal holde øje med?

Til tømreren. Et bindingsværk hus med en gavl der bøjer udad, har det noget at sige? Noget ift tag jeg man skal være opmærksom på? Hvor på kan man se hvornår et tag skal skiftes? 

Til vvs'eren. Er der nogle vandinstallationer, vandvarmere m.m man bør holde sig fra? Hvor sker der som oftest skader som skal udbedres?

Generelt vil jeg gerne have råd til hvor jeg ser tegn på ting der ikke har det så godt.

Håber mit nye opslag var lidt bedre konkretiseret 




 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Generelt kan man vist godt sige at man aldrig bliver arbejdsløs med bindingsværkhuse.   

Angående bindingsværk:

Hvornår er huset opført? Hvad er bindingsværket opført af? Hvad er taget dækket med? Hvor stor er spærafstanden? Hvordan er tavlene udført og i hvilke materialer? 

Er du sikker på at det er gavlene og ikke facaderne der bøjer? Hvordan er loftbjælkerne fastgjort?

Et par billeder vil lette diagnosticeringen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg synes ikke man kan stille generelle guides op som du prøver på.
Pudset er faldet af:
Tjaa det kan jo skyldes fugt fra grundvand, utætte tagrender, eller et utæt badeværelse, men det kan også skyldes at den sidste lejer var et sjuskehoved og har banket noget af pudsen af, eller en hund har stået og "hvæsset" sine klør.
Det ene kan koste mange penge, mens det andet er ganske let at udbedre.

Til elektrikere:
Nu skal der jo laves en rapport, og i den skulle det gerne fremgå hvis der er fare i bygningen. Gruppeafbrydere kan være gamle, men det betyder jo ikke (udover at de fylder lidt mere) er farlige, men det koster selvfølgelig at udskifte til nyt, men det er vel derfor du kikker på et gammelt hus fremfor at købe et nyt, hvor alt er efter dags standard?
Skal man endelig sige noget generelt ville det være, at stofomtrukne ledninger skal man holde sig fra, da de mørner med tiden.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej.

Kan se du er studerende. 

Er det i forbindelse med et huskøb eller interesse via studiet? 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

Tak for svar.


Jeg er studerende ja. Men det er egentlig til opstart af ejendomsinvestering til udlejning.


 

Jeg ville starte med at investere i noget mere traditionelt. Det du beskriver giver ikke større husleje men en masse omkostninger. 

Kig efter billige huse og sæt dem i stand. Eventuel tvangsauktion.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mere traditionelt? Jamen det er ikke et specifikt hus jeg spørger til. 

Det er bare generelle ting. 😊


 

Det er svært at komme med nogle generelle svar på dine spørgsmål. Jeg tror dog at hvis du skal kunne gøre det til en forretning må du have evner og tid og lyst til at lave de fleste ting selv. Det vil ruinere dig hvis du skal have håndværker på alle opgaver. Alternativt købe et nyere hus der ikke er så vedligeholdskrævende, men de huse er jo sædvanligvis noget dyrere og så få du sværere ved at forrente din indvestering. Så der er mange ting at tage hensyn til.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Til tømreren. Et bindingsværk  -Når soklen på bindingsværket hælder 

Det var disse passus i dit oplæg jeg tolker som  et ikke traditionelt  hus


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis