m2-pris på råhus

Hej

Jeg har brug for lidt input i forhold til en forventet m2-pris på et råhus (trykprøvet, fuldt isoleret og med facadesten), da de priser jeg umiddelbart har fået oplyst ved byggefirmaer virker utroværdigt høje.

Vi påtænker at opføre en villa i 2 plan, ala denne:

http://www.uldumhuse.dk/plantegning...terre.aspx

dog med en lidt anden planløsning, men det burde jo ikke umiddelbart betyde det helt store for prisen. Størrelsen bliver omkring 180 m2 bolig og 70 m2 muret garage. Asfalttag, fuldmuret og terasse ovenpå den nederste del af huset således vi kan nyde udsigten derfra. Ellers ikke noget ekstravagant.

Jeg ved godt det er svært at give en pris når man ikke kender materialevalg eller tegninger, men et forsigtigt bud ville være velkomment. En. alm. "typehus-agtigt" villa ville jeg anslå til omkring 9000 kr/m2 for et råhus. Jeg vil derfor mene at hus skulle koste omkring 11-12.000 kr/m2, men hvad siger de kloge herinde? :-)

Hvis der er brug for yderligere oplysninger siger i bare til....

På forhånd tak

mvh Henrik

Hej Jeg har brug for lidt input i forhold til en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Og skal vi så ikke komme tilbage til emnet....?  

Indtil videre tyder jeg indlæggene til at jeg skal forvente en pris på omkring 12.000 kr/m2 hvis jeg laver alt indvendigt selv? Er det korrekt?

Huh ha hvor i pudser glorien, pas på den ikke slides helt op.   

Det er da fløjtende ligegyldig for os om manden får det lavet hvid, orange eller sort.

(Han må enda lave det grøn)

 Eller det trådstarter har gang i og som  vi her kalder vennetjenester. Det er en rigtig god ide, undtagen at folks hukommelse ofte desværre ikke rækker 10 år tilbage.

Men når du har sådanne forbindelser så skal du ikke tage en pris fra et byggefirma, men selv lave projektet med vejledning fra din byggesagkyndige ven. 

Jeg skal snart til at renovere en hel overetage med 4 værelser og bad .m.m.  for noget tæt familie. Det tager nok fuldtids 3-4 måneder men det laver jeg da gratis, så det er ingen problem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg husker den tid hvor selvbyg og medbyg var særdeles populært - idag kaldes det vist for letbyg.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også