Skifte radiatorventil

Hej derude
Jeg har skiftet min pakdåse uden effekt. Nu tænker jeg at skifte min ventil da den ser ud til at være groet fast.

Jeg har en ældre ventil som på billedet, termostat er med spændebånd. Jeg er i tvivl om jeg bare kan skifte til en tilfældig, eller om jeg skal bruge en bestemt. Kan i svare på det?

Jeg har set på både ra-n og ra-u men er der noget bestemt der passer?

Radiatoren er på 1. Sal og den sidste i systemet. Jeg har derfor en ide om at jeg ikke behøver tømme hele anlægget for vand men kan tage trykket af anlægget, slukke for pumpen og tømme radiatoren via udluftningsventilen, kan i fortælle mig om det er muligt? Jeg har eget fyr.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge en ra-n ventil, jeg ville personligt tappe lidt vand af nede ved fyret, så har du også afløb lige i nærheden.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg vil forsøge at give ventilen noget motion ,ved ar trykke på stiften,så går den nok selv løs.

En god ting for at ikke dine ventiler gror fast, er netop når fyrings perioden slutter er at sætte ventilen på helt åben. Hvis stiften står samme sted i hele tiden ved en bestemt temp. gror den fast


Selfie og face book NO GO

Det er ret afgørende først at finde ud af om du har 1 eller 2-streg anlæg inden du vælger radiatorventiler. 

Har du prøvet at motionere membranen inde bag pakdåsen. Det gør du ved at skrue pakdåsen ud og med f.eks. skruetrækker motionere membranen, som er den, der regulerer vandgennemstrømningen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis