Indbygget kaffemaskine begyndt at svine med kaffegrumsen

Hej

Vores aeg kaffemaskine spilder kaffegrumsen. Normalt skal den vippe tabletten af samenpresset kaffegrums ned i en beholder, men nu kan jeg se at funktionen er ude af sync og grumsen bliver smidt ved siden af med masser af muggen grums til følge. 

Når det virker bliver tabletten hævet fra et hul og en lille arm slider tabletten over i dertilhørende beholder. Selve hævningen af tabletten er nu forsinket og armen slider før tabletten er kommet helt op fra brygningen. Tabletten bliver dermed skåret over i to. En halvdel ender i beholderen, men den anden skubbes den modsatte vej fordi armen svinger tilbage. 

Jeg fik skiftet et relæ til en ventil sidste år. Relæet kostede 100, teknikeren 1700!

Håber nogen kan hjælpe mig til at lave det selv. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som en rem der er blevet lidt løs i det, eller et tandhjul der er hoppet en tand

Der er nok ikke andre veje end at adskille det, så du kan se hvordan mekanikken virker. Måske er det bare rengøring ind i de inderste dele, hvis den har tager grums ind hvor det ikke hører hjemme. 

Men jeg tror grillbill71 er inde på noget af det rigtige med en rem der er hoppet et par takker over.

Det er i forvejen en dyr måde at lave kaffe på, og skal det så 1700 kr på jøvnlig så må man håbe det er godt kaffe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis