hvilken puds har jeg blandet og må jeg kalke ovenpå det?

Hej. jeg er igang indvendig i en gammel stald, har pudset noget op her og der, blev anvist i en video til at pudse med bakkemørtel 6,6% i forhold 1-8.

nu står jeg med vægge som er delvist kalket og delvist pudset , og bliver nu i tvivl om jeg må kalke ovenpå den puds jeg har lavet, eller om den er for cementholdigt ? 

tillægsspørgsmål : er der nogen der ved hvad slags farve/maling den sorte er, som tit er på den første meter nede fra gulv i stalde er for noget ? når den får med stålbrsten føles den pulver agtigt, men det er som om at den er lidt indfarvet i pudset, som murmaling også.  jeg skal vide hvordan jeg overflade behandler det.  da man jo ikke feks må kalke ovenpå hvis det er tjære/bygningsasfalt, men den føles ikke klæbrig , men smitter dog af.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du må gerne kalke ovenpå. Meget brugt, for ikke sige det eneste brugte engang i de gode gamle dage.

Jeg ved ikke hvad det sorte er. Men hvis det kun er den 1. meter vil jeg forvente at det er med det formål at stoppe vand i at blive optaget i muren. F.eks. når stalden vaskes eller der blev drukket vand af trugene etc...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 13-10-2018 09:26:57

Ja du må gerne kalke ovenpå. Meget brugt, for ikke sige det eneste brugte engang i de gode gamle dage.

Jeg ved ikke hvad det sorte er. Men hvis det kun er den 1. meter vil jeg forvente at det er med det formål at stoppe vand i at blive optaget i muren. F.eks. når stalden vaskes eller der blev drukket vand af trugene etc...

 

Ja men i gamle dage brugte de jo ikke så meget cement som i dag så derfor er jeg i tvivl om der er for meget i den blanding. Da de ikke anbefaler kalk ovenpå cementrig puds. Jeg ved bare ikke hvor grænsen går

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det sker der ingenting ved. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også