Hvilken skrue tagkrydsfiner 18mm - Hjælp søges hurtigt

Hej alle.

Står lidt i tidsnød da jeg skal have smidt 20 kvm tagkrydsfiner på imorgen inden kl. 12.

Hvilken skrue skal man bruge til at skrue krydsfineren fast med? Altså diameter og længde.

I mit stress idag Havde jeg købt en 5,0 x 70 - NKT basic - synes dig bare nu at den er for stor?

Hej alle. Står lidt i tidsnød da jeg skal have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hva endte det hele med?

Mvh. Christian M

...En god tommelfingerregel er, at skruen skal være 3 gange så lang som tykkelsen på det du vil skrue fast...

Tommelfingerreglen plejer at hedde 2 x materialetykkelse for skruer, og 3 x materialetykkelse for søm.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus

Hej alle. Det endte med med en 4,0 x 50 climate skrue skruet med 15 cm over hele pladen.

Taget er nu lagt af tagdækker - dog var der et mindre uheld i de udvendige hjørner hvor vindskeden blot blev klippet op. Det er det eneste jeg har at pege fingre af   

Ellers er der nu monteret icopal base 400 - og en icopal top 500 p på taget - så det skulle gerne holde længe

Regmos: Det vil sige at skruen skal ca. lige så langt ned i f.eks. lægter som materiale tykkelsen. Altså 18 x 2 = 36 så en 40 mm skrue ville være passende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Yep   

Plus at man som regel forsænker lidt, så 40 mm skulle være rigeligt.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis