Sømpistol - kompressor eller batteri?

Halløj,

Spørgsmålet har garanteret været stillet før, men jeg synes ikke lige jeg kunne finde det :-)

Vi har netop købt et lækkert 70'er hus, og en del af processen er at skifte fod- og skyggelister ud med nogle nye. I den forbindelse er jeg kommet frem til, at en sømpistol er vejen frem. Jeg har ikke de store ambitioner om at skulle lave kæmpe projekter med den, udover listerne.

Og så melder spørgsmålet sig - skal det være en på batteri eller en på luft? Jeg har ikke en kompressor, så en sådan skal jeg også investere i, hvis den skal køre på luft.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når det nu er et 70er hus, er det næsten med garanti opført med gasbeton som indervægge, så en hammer og dykkere vil være udmærket værktøj til jobbet, med mindre du skal leve af at sætte skyggelister og fodlister op ;-).

Det besvarede ikke dit spørgsmål, men kunne du komme ud for at skulle bruge en kompressor til noget andet, ville jeg vælge kompressorudgaven.


fase

Hvis du har murstens væge, skal du have en der kan klare det.

Sidst jeg satte fodpaneler op, brugte jeg montagelim.

søm/stiftpistoler findes jo også til gas https://ao.dk/impulse-im50-f18-stiftpistol-892460770


Vi prøver igen, i morgen --

jeg vil klart anbefale en til brug med komprassoer.  evt en tjep f16 . dem til gas/batteri er alt for klodsede og dyre syntes jeg. 

Det er nemlig gasbeton vægge :-) men er det ikke bøvlet at banke små skyggelister i med en hammer? Så meget plads er der jo ikke at gøre med oppe under loftet :-)

Nej det er ikke svært, og du bliver rigtig god til at ramme sømmet og ikke fingrene :-). Hvor stor er din timeløn for at banke et par lister op?


fase
Annonce

Det er alligevel et par hundrede meter lister, alt inkl :-) 

ThomasBB skrev den 12-10-2018 13:55:16

Det er nemlig gasbeton vægge :-) men er det ikke bøvlet at banke små skyggelister i med en hammer? Så meget plads er der jo ikke at gøre med oppe under loftet :-)

 Så ville jeg vælge montagelim til fodpanelerne..

Jeg bruger små runde dykkere, når jeg sætter skyggelister op, jeg bore en hul lige en anelse mindre end sømmet, så går det let med at banke dem op, og ingen bøjede søm.

Det har så også den fordel, at de er nemme at afmontere, når der skal males, og jo så også nemme at sætte på plads igen.

Har kompressot og en Tjep f16, men foretrækker alligevel at bruge håndsøm, til skyggelisterne.


Vi prøver igen, i morgen --

Væggene er lidt småskæve hist og her, så jeg er bange for at lim ikke er nok desværre. Det ville ellers spare mig for spartling og maling efter montering.


Det lyder til at en hammer måske alligevel er vejen frem :-)

Køb en dykkerpistol, det vil du aldrig fortryde. Til dit formål kunne det være en Paslode F16 på gas og batteri. Find en brugt på dba

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også