airbag lampe lyser

skoda fabia 2004, ledning i rat slæbering er knækket. hvad koster det at montere en ny? man skal vel blot have rattet af og airbaggen ud?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke noget jeg ville rode med selv. Vi taler sprængstoffer her.


Hej Uldal - Jeg hørte prisen hos Kronsberg auto for min seat og fik nærmest et chok. 

I stedet købte jeg på ebay, men bemærk min slæde har over 20 år på bagen. 

 Du skal være meget omhyggelig med arbejdet !!! afmonter poler på batteri før du går i gang. Tænd evt. lys e. lign. for at sikre al spænding tappes efter polerne er fjernet.

 Af med rattet og ud med airbag. Under den sidder slæberingen, den nye skal sidde på samme måde, dvs. tilpasses  samme punkt på rattet. Ringen kan måske drejes 5-6 omdrejninger og rattet måske 4,5. Her er det vigtigt at få den monteret, så ratudslag ikke overskrider ringens på nogen måder og helst med nøjagtig samme udsving til begge sider, fra midterposition. Ellers kan det  det flade kabel derinde meget nemt knække. Hvis du har en tester, kan du evt. isætte en 2,5 ohms modstand i stikket først, for at sikre det vitterligt er din ring det er galt med. Mener en airbag lampe skal slukkes med tester. 

Edit - til den pris ville jeg heller ikke rode med det..  


 

Cdp, tak for instruks. Det var også sådan jeg mente det skulle gøres .... MEN min kone stirrede på mine hænder og sagde: vel, du er ski go til træ og damer! Men det der..... hold snittene væk.

Sådan blir det.øtak


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis