Fjernvarme: Varmt vand tager 10 minutter om at løbe igennem

Hej alle, jeg har læst mig omkring på forummet, men jeg har ikke kunne finde anbefalinger på en lignende situation. Derfor opretter jeg den her på ny :-)

Jeg er flyttet i et hus med installationen vist nedenfor. Problemet er, at der skal gå minimum 10 minutter, før at der render varmt vand ud af bruseren. Det tager endnu længere tid ude i vandhanen ved køkkenet, da strålen ikke kan live så kraftig som bruseren, så volumen af vand er mindre pr. time.

(billede 5)

Indgangstemperaturen og udgangstemperaturen ses nedenfor. I går ved 17-tiden stod tallet 27 til at være 54 - men der var alligevel ingen varm vand. Dette billede er taget her til morgen 06.30 efter at 2 personer har været i bad, og vandet har løbet i omkring 20 minutter på fuld drøn (ikke så vandstrålerne stikker, men der kommer rigtigelig vand ud).

(billede 2)

Der er efter min mening IKKE lavt tryk på vandhanerne.

Et billede forfra :

(billede 1)

Rørene til venstre:

(billede 2)

- Jeg flyttede ind for en uge side, og der har ikke været nogen ændring. Personen der boede her før, var her mest i weekenderne, så forbruget har været lavere, men der har ikke været fuld stop på forbruget. Tidligere ejer melder INGEN problemer med vandet, men det er selvfølgelig op til fortolkning :-)

Skal jeg bare kontakte en VVS'er, eller er der noget jeg kan prøve forud for det?

På forhånd tak, Patrick.


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner et direkte system. Med fjernvarmevand i radiatorerne. Har du prøvet at tænde for det varme vand og så mærke hvor varmen breder sig fra for på den måde at finde flaskehalsen?

Dine rør mangler også noget isolering. Måske er det en del af problemet. 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Hej alle - synes lige at jeg vil dele udfaldet. Vi rensede filtrene på vandhanerne med problemer, og set hjalp gevaldigt. 


Grundet snavset/forkalkningen kunne varmesystemet ikke aktiveres korrekt, så derfor fik vi ikke varmt vand. Nu flyder vandet dejligt varmt igennem.


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis