Forkert løsning ved sokkel ?

Er det her korrekt lavet? (skruet løs for at kigge ned)

Burde soklen ik være behandlet? 

Bør der kunne løbe vand ned til soklen i det hel taget?


Mvh. Christian M
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har faktisk lige hjulpet en ven med samme problem. Der ligger fliser ind imod væggen og så er der disse drænplader. Ved kraftig regn kommer der fugt i kælder. Vi lave en rustfri ( han arbejder med rustfri plader) profil som kunne gå uden på drænplade. Den blev skruet på muren med tagtæt imellem profil og mur. 

Den megen regn her tidligere i efteråret har ikke givet vand i hans kælder. 

Den plast?  kappe du har bør være tæt imod muren, så der ikke løber vand ned bag drænpladen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Når der er grundmursplade på skal soklen ikke behandles for at hindre vandindtrængning. Det klarer grundmurspladen.

plastkappen skal som elmand skriver slutte tæt mod muren. Hvis den ikke gør det, kan du bruge tagtæt imellem plastkappe og mur.

Hvis terræn hælder væk fra muren, vil det kun være slagregn mod muren som render ned bag grundmurspladen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg vil fat i noget tagtæt og få det fuget! 


Niveauet der hvor der er dræn, er sænket i forhold til resten af huset (ca 20 meter dræn).

Ville det være en god ide at fylde jord på med lille fald ud mod selve haven? Så kommer den øverste liste også til være under jorden, som jeg kan forstå at det anbefales ?


Mvh. Christian M
 

Der skal i  hvert fald være fald væk fra huset. Om der ligger jord over listen er vist kun for synets skyld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis