Velfac eller Outline?

Kære LDS,

Ifm. at jeg skal til at bestille vinduer / døre til min tilbygning har jeg fået ret gode tilbud fra hhv. Outline og Velfac model 200. Der er tale om 3-lags alu-vinduer og prisforskellen på tilbudene er marginal og ikke værd at nævne.

Er der nogen der kan anbefale den ene fremfor den anden?

Tusind tak! :-)


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ihvertfald undersøge, om de har de funktioner du ønsker dig af et vindue. Jeg er særdeles skuffet over, at mine nye vinduer/døre ikke har en grebslås, eller nogen som helst andre ting de kan, udover at åbne og lukke. (Velfac)

Hr Schmidt skrev den 09-10-2018 13:50:08

Du skal ihvertfald undersøge, om de har de funktioner du ønsker dig af et vindue. Jeg er særdeles skuffet over, at mine nye vinduer/døre ikke har en grebslås, eller nogen som helst andre ting de kan, udover at åbne og lukke. (Velfac)

Det er da også frustrerende! Det er primært topstyrede vinduer så der er ikke samme behov for grebslås. Er du ellers tilfreds med kvaliteten?

 

Kvaliteten har jeg intet at udsætte på her knap 2 år senere. Men ingen fortalte mig, at der var en pris (manglende funktioner) for den smalle ramme, som Fruen forelskede sig i.

Hr Schmidt skrev den 09-10-2018 14:12:56

Kvaliteten har jeg intet at udsætte på her knap 2 år senere. Men ingen fortalte mig, at der var en pris (manglende funktioner) for den smalle ramme, som Fruen forelskede sig i.

 Det er rart at vide.

Er der mon andre der har gjort sig erfaringer med Outline / Velfac? :-)

Du har med to top mærker at gøre, derfor kan du forvente det bedste af begge. Hvis du søger erfaringer fra nyere tid med dårlige samlinger eller vinduer der ikke kan lukkes, etc, så tvivler jeg på du finder dem.

Så som der allerede er sagt, så skal du nok kigge mere på hvilke forhold såsom antal glas, varmkant, luftventiler, etc der opfylder dine krav.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg står med samme spørgsmål, og havde håbet der var kommet flere bud ind.

Vores nabo har i deres nybyggede hus valgt Outline. Dem er de ret skuffede over (det trækker ind af dørene), og de havde fravalgt Velfac på grund af mange dårlige tilbagemeldinger (som de ikke nævnte nogen kilder til).

RasmusFynbo skrev den 19-11-2018 22:16:54

Jeg står med samme spørgsmål, og havde håbet der var kommet flere bud ind.

Vores nabo har i deres nybyggede hus valgt Outline. Dem er de ret skuffede over (det trækker ind af dørene), og de havde fravalgt Velfac på grund af mange dårlige tilbagemeldinger (som de ikke nævnte nogen kilder til).

 

Det er en jungle. Nogle klager over vand der fiser ind med Velfac og andre over andre problemer med Outline. Det er umuligt at gøre sig klog på synes jeg 

Hvad så med Rational og IdealCombi?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis