Hvidt acryl-rør 120 mm Ø

Hej

Jeg er i gang med at lave nogle udendørs-lamper (pullerter), hvortil jeg skal bruge noget opalhvidt acryl-rør med en diameter på 120 mm. Desværre skal jeg aftage mindst 500 kg. da det åbenbart ikke er noget der lagerføres i danmark. Jeg kan sagtens få klart acrylrør i samme diameter, men jeg ønsker ikke, at man skal kunne se pæren.

Er der nogen, der ved om man kan få fat i opalhvidt acryl-rør i mindre mængder - og i givet fald hvor? Jeg skal bruge ca. 2 meter.

Alternativ 1: Er der nogen, der har en ide til, hvordan man kan farve klar acryl hvidt uden at det går væsentligt ud over lysgennemstrømningen?

Alternativ 2: Er der nogen, der har en ide til et andet materiale eller en anden måde at løse problemet på?

Mvh
Finn
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alternativ 1: Er der nogen, der har en ide til, hvordan man kan farve klar acryl hvidt uden at det går væsentligt ud over lysgennemstrømningen?

Har du overvejet at sandblæse det klare/gennemsigtige? acrylrør?
Evt. indvendig da du derved bibeholder den glatte overflade, og derved forhindrer unødig algevækst. Jeg antager lamperne er til udendørs brug.

Mvh.
bodker

Har du overvejet at sandblæse det klare/gennemsigtige? acrylrør?
Evt. indvendig da du derved bibeholder den glatte overflade, og derved forhindrer unødig algevækst. Jeg antager lamperne er til udendørs brug.

Nej, det har jeg ikke tænkt på. Kan acryl overhovedet holde til at blive sandblæst og er det til at gøre, så det ser ensartet ud?

PS.
Lamperne er til udendørs brug...
Harald Nyborg o a har et ganske billigt sandblæsnings kit, og du kan sagtens sandblæse acryl. Brug evt. maskerings tape der hvor du ikke ønsker sandblæsningen skal mattere acrylen. Prøv først med reduceret lufttryk- og mængde.

Mvh.
bodker

Prøv lige www.nordiskplast.dk i auning.
Måske har de ikke lige noget acrylrør men måske en ide til hvad du ellers kan bruge.

De er ret flinke og jeg bruger dm selv i mit arbejde.

venligst Njord

MVH Njord
Jeg har selv haft samme problem til nogle parklamper, og fandt to brugbare løsninger. Man kan matere med sandpapir, grunde og sprøjtemale med hvidmaling. Andre har jeg kun slebet med sandpapir det er også fint men de bedste er de malede.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også