Lampe er begyndt at lyse konstant. Kan ikke slukkes

Hej. 

Jeg har en afbryder som i aftes ikke vil slukke lyset.  Jeg har lige købt hus og lampen har virket i 1 måned.  Så vendte jeg fysisk afbryder om da ned var sluk og op var tænd.  Lampen virkede 50 gange og nu vil den ikke slukke. Når man trykker på afbryder blinker lampen lige og det er det.  Mystisk  

Der er kun 1 afbryder til lampen.  Her er billeder af det.  

Håber I kan hjælpe mig. Jeg forstår ikke en skid.  

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Billederne af afbryderen viser en korrespondance afbryder, så der må være mere end en afbryder. Antallet af ledninger viser også, at der må være mere end en afbryder. Måske skyldes det, at der er mere end en afbryder, at den tændte "omvendt".


fase

Og netop det at den giver et lille blink tyder på at det er en korrespondance ( med 2 afbrydere ) Som er monteret forkert. Så det har virket på denne afbryder indtil i er kommet til at skifte på den anden afbryder

Så prøv at skifte en anden afbryder og så se om det nu virker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

>>Så prøv at skifte en anden afbryder og så se om det nu virker.

Forstår ikke helt hvad du mener.  Skal jeg prøve med en anden ny afbryder og udskifte den?

Jeg ved simpelthen ikke hvor den anden afbryder måtte være henne.  

Men I siger at der er sådan en anden afbryder i huset som også kan tænde slukke lampen?

Takker.  Jeg har nu fundet den anden kontakt.  😂

Og I Hvade jo ret. 

Men lige et ekstra spørgsmål. 

Jeg kan tænde slukke på den ene afbryder.  Og jeg kan tænde slukke på den anden afbryder. Men jeg kan ikke tænde på den ene og slukke på den anden. Skal man ikke kunne det?

Det der menes er, at du ikke kun har en afbryder til at tænde og slukke lampen med. der må være to afbrydere, det viser dine billeder. Så du må på jagt efter den anden afbryder.

Du fandt en afbryder mere. Så kommer det næste, hvordan er de forbundet? For de er forbundet forkert. Det kan kun flere billeder afgøre.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis