Konstant strøm fra 'afbryder' ønskes

Hej Lav-det-selv folk derude! 

Jeg er nu selv hoppet på Philips Hue trenden og er derfor fuld igang med at udskifte samtlige el-pærer i hjemmet. 

Bl.a. har jeg monteret en bevægelsessensor på badeværelset, som fungerer i sammenspil med hue-pærene. Men indimellem kommer min kæreste (og jeg selv), samt gæsterne til at slukke for lyset ved brug af den almindelig kontakt. Derfor vil jeg gerne montere et blænddæksel. Men jeg er ikke sikker på hvordan ledningsarbejdet skal gøres. Særligt hvor jeg ikke kan se nul-kablet. Har vedhæftet et billede af hvordan ledningerne sidder fast i den nuværende installation. Uploader gerne flere. 


Mange tak på forhånd.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du sætter bare afbryderen ud af spil ved at flytte den brune ledning over i klemmen med de sorte ledninger. Det vil se pænere ud end en blænddæksel.


fase

Alle ledninger, som sad i afbryderen, samles i en klemme i afbryderen, eller hvis du hellere vil bruge en muffe så i sådan en. Det ser ud til at være samlet rigtigt. Men hvorfor ikke bare samle i afbryderen?


fase

Fordi installationen er af ældre dato og vil gerne udskifte kontankterne med nogen nye. Som vist på billedet, er idéen at der blot skal sidde en blænddæksel på hvor der tidligere var en afbryder. 

Hvis du skal skifte afbryderne ud med nye, hvor der kun er plads til to ledninger i hver hul, er du nødt til at bruge en muffe. En samlemuffe fylder ledt mindre. Samlingen er lavet så det virker. Jeg går da ud fra, at du har prøvet.


fase
Annonce

God idé.

Jeg prøver at finde en samlemuffe i gemmerne. Men tusind tak for din respons. Lyset fungerer perfekt. 

Hav en god lørdag! 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis