Pæn samling ved udendørslamper

Hej, 

Jeg går og kigger på uderdørslamper til min gårdsplads. Vil gerne have 4-5 styk rundt på facader på mine udhuse. Der skal sensor på. Tænker at trække en 5-leder rundt fra tilgangen og ud til lamper og sensor.

Har  endnu ikke bestemt mig for hvilke lamper, da jeg gerne vil have noget der lyder lidt op ud i gårdspladsen. Har en osram endura projektør på den ene gavl, så overvejer disse i gårdspladsen: https://www.bauhaus.dk/varemaerker/osram/vaeglamper/osram-projektorlampe-endura-flood-10-w.html

Jeg tænker så: hvordan får jeg lavet alle samlinger mellem min 5-leder og det kabel der er på lampen, uden det bliver klodset at se på? Tænker man kunne sætte en dåse ved hver lampe, men det er måske ikke den mest diskrete løsning der findes. Nogle bedre forslag?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vælg en lampe med så stor en sokkel, at samlingen kan være indeni.


 

Hvor stor er din gårdsplads? Der er ikke meget lys i den lampe du linker til.

Mht. Samlingen er det en fin løsning med Samledåse ved hver lampe. Det er de færreste byggemarkeds lamper, hvor der er plads til samling af 2x 5g1,5. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

10*10 meter i runde tal. Jeg har den store model på 50w og 4000lumen på gavlen. Den er rimelig hidsig. Nok lige voldsom nok til gårdspladsen, så tænkte at 4-5 stk af 700lumen levere noget nær samme lys, bare mere fordelt rundt på bygningerne. 

Fåes der nogle små dåser? 

Hvorfor vil du føre en 5-leder rundt til lamperne? Skal der være en stikkontakt eller en sensor for enden af kablet ? Hvis ikke ville en 3-leder være nok. Til udendørs brug er der membrandåsen.


fase

Jeg vil gerne have sensoren flyttet lidt væk fra det sted hvor tilgangen et i væggen, så tænkte jeg skulle have 5 ledere, så jeg har nul, fase, jord og tændledning. Men det er selvfølgelig kun nødvendigt fra tilgangen og til sensoren. 

Jeg bruger solcelle drevet ledspots (12V) med li-on batteri og bevægelseføler købt i lidl , de har aldrig løbet tom for strøm , og giver et utroligt skarpt lys.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis