Spørgeskema omkring arbejdsskader ved brug af vinkelsliber

Hej allesammen!

Vi er en gruppe studerende som læser til produktionsteknolog

Vi har i forbindelse med vores opgave lavet et spørgeskema, som handler om arbejdsskader ved brug af vinkelsliber. Vi vil bruge besvarelserne til at vurdere, hvordan vi kan gøre vinkelsliberen mere sikkert og nemmere at bruge.


Spørgeskemaet vil ikke vil tage længere end 1 minut at besvare, og vi vil sætte et stort på, hvis du havde lyst til at besvare den :-) 

https://da.surveymonkey.com/r/8CBHPRZ


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det burde i kunne gøre bedre.. ligner et spørgeskema fra 5 klasse..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er flere fejl i undersøgelsen, f.eks. ville jeg gerne krydse af i at skærmen både hindrer udsyn og er i vejen, men den mulighed får jeg ikke.

Mht. hvor ofte man oplever skader, giver det kun mening hvis i også spørger hvor ofte man bruger en vinkelsliber. Ellers får i ikke et retvisende resultat.

Endvidere er det min erfaring at skader relaterer sig mest til brugerfejl/uopmærksomhed end sikkerheden i selve vinkelsliberen. Det er altså ofte brugerens skyld, og det er enorm svært at idiotsikre et produkt.


Elektronikteknikeren

Gregersen: Hvis du kan finde på at afmontere skærmen på vinkelsliberen, så hører du helt bestemt til den gruppe der ikke kan idiotsikres for. Hvis det skete på min arbejdsplads ville det være ud af vagten.


Søren O

Spørgsmål 5.
Oplever du at skærmen besværliggør dit arbejde?
ja eller nej.

Spørgsmål 6.
hvis ja til spørgsmål 5.
Hvor ofte.
Men man er nød til at svare  for at komme videre, altså er det et ledende spørgsmål, og vil fremstå som et "fakta" at alle der har besvaret har problemer med skærmen på vinkelsliberen. 


DYBT USERIØST   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Søren O skrev den 05-10-2018 18:00:09

Gregersen: Hvis du kan finde på at afmontere skærmen på vinkelsliberen, så hører du helt bestemt til den gruppe der ikke kan idiotsikres for. Hvis det skete på min arbejdsplads ville det være ud af vagten.

 Hvor skriver jeg at jeg afmontere skærmen? Jeg kører altid med skærmen på, selv om den kan være i vejen, men det er ikke det der spørges til...


Elektronikteknikeren
Annonce

Godt Gregersen, så er jeg helt rolig.


Søren O

Hvad med dem der har med og ligge vinkel sliberen fra sig med skiven nedad når man lægger den fra sig 

Hvad er der med dem? ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det er ikke så smart.


Elektronikteknikeren

Det ville nok være godt at spørge allerførst - hvor tit bruger du vinkelsliber..

Men umiddelbart ville det være min tanke..
- at undlade at give jer en vinkelsliber i hånden, ville minimere skader allermest!..   
For i har da ikke selv prøvet at bruge en??, når i spørger på denne måde     

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis