Strømkabel i vådrum

Hej Forum


Vi er netop startet på at renovere vores badeværelse og i den forbindelse har vi smidt vores gamle spa ud. 

I stedet for et spa skal vi have et mindre og alm badekar. 

Som det ses på billedet så stikker der et strøm kabel ud af væggen som blev brugt til det gamle spa. 

Nu hvor vi ikke længere skal bruge strømmen til et spa hvad gør jeg så med kablet? - kablet går direkte i min tavle på egen gruppe. 


Det ville være fint hvis kablet kunne bibeholdes i form af en stikkontakt, men umiddelbart tror jeg det er no-Go da en stikkontakt så vil sidde for tæt på badekarret?

Hvad er mine muligheder?


Vh Michal. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du mulighed for at trække et nyt og længere kabel så stikkontakt kan placeres uden for vådzone?
Alternativt få lavet en samling der ikke er skjult.


 

Kan du ikke få fræst en kanal til ledningen så strømstikket bliver flyttet f.eks. 2 meter til siden, nu du alligevel bagefter skal lægge fliser på igen? Og så få en elektriker til at sætte en stikkontakt der? Eller få elektrikeren til at lave det hele, inkl. fræse, det tror jeg er muligt. Så skal du bare beslutte hvor du vil have stikkontakten... Da fliserne alligevel kommer udenpå, er det vel oplagt?


Her er min signatur...

Hvis der fræses en kanal videre og hugges forsigtigt ud omkring kablet så kan elektrikeren lave en krympeflex samling med et nyt kabel og trække derhen hvor kontakten skal være. Krympeflex samling må så vidt jeg ved gerne mures inde 


Ask

Tak for jeres svar. 


Konen er ikke vild med at der fræses ud, hun vil hellere have den hvide boks monteret på væggen (hvis det er lovligt) der hvor kablet kommer ud af væggen?

Hvis den må monteres på væggen så bliver den alligevel semi skjult bag det nye badekar. 


Vh Michal. 

Det sidste er ikke muligt. 

Den må ikke være i nærheden af badekar, hverken skjult eller semiskjult. 

Der er kun de muligheder at afmontere den, eller flytte den. Og flytning kan være med synlig kabel men det ville da være dumt, når nu det er meget let at hugge en lille rille så den kan mures ind.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis