Udskiftning af kældervinduer

Hej Alle

Har netop købt en ældre murermester villa ( fra slut 1940 erne) i Lyngby omegn og håber derfor på at få et par gode råd herinde fra omkring diverse renoveringsprojekter. :)

Vi skal igang med at udskifte alle kældervinduerne da de virkelig trænger. Vi tænker også lys/isolering/indbrud.

Der er allerede skiftet vinduer og terrassedøre i resten af huset for nogle år tilbage i træ-alu, så det er nok dette look vi går efter. 

Der er tale om 8 kældervinduer i ca. 60*90 cm. Er der nogen herinde, der har været igennem samme omgang og kan anbefale en producent af vinduer? Evt tømrer? Skal det være 2 lags eller 3 lags? Jeg er med på at vi også skal få lavet god ventilation hvis vi går efter 3-lags. Har planer om udskifning af alm. ventilatorer med genveks a la Duka i 3-4 rum i kælderen.

Hvad kan man regne med at sådan en omgang koster i 1) Materialer og 2) montering?
Kan man mon få noget for de gamle ruder som er en slags mosaik med farvede glas.

Alle gode råd modtages med taknemmelighed, på forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

2-lags og 3-lags er lige tætte.

Vælg 3-lag hvis du vil have ruder som kan holde bedre på varmen.

Du kan få vinduer med luftventiler.

Jeg har lige købt et Outline daylight træ/alu kældervindue, 3-lag top-energi-glas med sløret rude (gross artic), i størrelsen 131x71cm til kr. 4540,-

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

OP

Vi har besluttet at prøve selv at skifte vinduerne.
Nogen der kan anbefale nogle steder vi kan bestille vinduer?

Det bliver 2-lags da det passer til resten af huset.

Hvad med samme producent som har fremstillet vinduerne i stueetagen?


Søren O

Jeg skiftede alle vores kældervinduer (7 stk.) for et par år siden med vinduer fra Sparvinduer og har ikke været utilfreds. Det er jo ikke high-end, men de gør jobbet og er nydeligt udført til prisen.

Du skriver at det er i Lyngby-området. Mit hus ligger i Virum, og du er velkommen til at kigge forbi en dag og se, hvordan de ser ud.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce

Køb helt sikkert nogen med luftventiler, især når det er i kælderen 


Mvh. Christian M
 

Lige for opfølgning. Jeg endte med at vælge vinduer fra KPK grundet de mange utilfredse forbrugere på fx truspilot for de andre firmaer (rationel, outline etc). De kostede nok lidt mere end hvad vi ville have givet andre steder, men vi er tilfredse med kvaliteten og der var ikke nogen der skulle byttes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis