Havetraktor

Hej!  Kan nogen fortælle mig om en havetraktor kan køre helt uden batteri, elle begynder den at opføre mærkelig. Der er ingen problemer med at starte traktoren med et reservebatteri, men så når jeg starter rotorklipperne går den i stå.  Den går også i stå hvis jeg tænder forlygterne.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du eks har en elkobling til, tilkobling af knivene tror jeg ikke du kan undvære batteriet.

Er den med elektronisk tænding, kræver det jo også der er strøm tilstede. Så når du tænder lyset, kunne det jo tyde på det "æder" alt strømmen.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror der el tilkobling til knivene, da det jo er en gul knab man skal trække op i,  for at få dem til at køre. Så jeg bliver nok nødt til at gå den tunge vej, og få købt mig et nyt batteri. Maskine er kun et år gammel, så det kan være jeg kan få det på garantien. Det skal i vert fald  prøves.  Tak for hurtig svar.....

Erhard70 skrev den 04-10-2018 17:20:28

Jeg tror der el tilkobling til knivene, da det jo er en gul knab man skal trække op i,  for at få dem til at køre. Så jeg bliver nok nødt til at gå den tunge vej, og få købt mig et nyt batteri. Maskine er kun et år gammel, så det kan være jeg kan få det på garantien. Det skal i vert fald  prøves.  Tak for hurtig svar.....

 Det er i øvrigt dumt at køre maskinen uden et virksomt batteri tilkoblet, da du ret let risikere at gøre både lysspole og ensrettere øg.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kan hilse og sige at der skal være et opladet batteri på en havetraktor, eller begynder den at ofører sig mærkelig med at motoren begynder at køre ujævnt, lygterne går ud, og klipperne begynder også at falde ud ind i mellem efterhånden som at batteriet bliver mere og mere fladt. Min har fået et nyt batteri, og nu kører den som en ny igen   

Har endnu ikke stødt på en havetraktor motor med lysspole/fødespole til lys, det er her batteriet kommer ind som buffer mellem den genererede strøm fra motor og det der bruges. hvis din Havetraktor har elektrisk tilkobling af klippebord, vil den bruge mere strøm til tilkoblingen, en motoren kan levere i et hug..


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Annonce
Nicholas Efternavn skrev den 05-10-2018 16:20:09

Har endnu ikke stødt på en havetraktor motor med lysspole/fødespole til lys, det er her batteriet kommer ind som buffer mellem den genererede strøm fra motor og det der bruges. hvis din Havetraktor har elektrisk tilkobling af klippebord, vil den bruge mere strøm til tilkoblingen, en motoren kan levere i et hug..

 Med den udmelding er det er lidt svært og gætte sig til om det er en øjenlæge eller et elkursus man skal henvise til !!!

Hvordan tror den herre strømmen bliver vedligeholdt på havetraktorens batteri ???     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Der sidder en stator inde under svinghjulet, og svinghjulet fungere som rotor, her bliver strømmen (vekselspænding) induceret (må være det korrekte ord?) og regulator/ensretter søger på at udput til batteriet er jævnspænding.

På f.eks en gammel puch monza der ikke havde batteri til at akkummulere strøm, sad der ved siden af fødespolen en lysspole, som kun generer strøm til lys, jeg gætter af sammen grund som Erhard oplever, for at den ene spole (fødespole) udelukkende skal holde liv motoren uden udfald

I princippet udføre stator og lysspole det samme, en lysspole er bare en seperart enhed til lyset

Billede af statortype de fleste B&S motor kører med i dag http://www.diyspareparts.com/parts/briggs-and-stratton/31db6ab8-ba96-4374-b76d-d75b1aa817ae/


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 05-10-2018 18:01:23

Der sidder en stator inde under svinghjulet, og svinghjulet fungere som rotor, her bliver strømmen (vekselspænding) induceret (må være det korrekte ord?) og regulator/ensretter søger på at udput til batteriet er jævnspænding.

På f.eks en gammel puch monza der ikke havde batteri til at akkummulere strøm, sad der ved siden af fødespolen en lysspole, som kun generer strøm til lys, jeg gætter af sammen grund som Erhard oplever, for at den ene spole (fødespole) udelukkende skal holde liv motoren uden udfald

I princippet udføre stator og lysspole det samme, en lysspole er bare en seperart enhed til lyset

Billede af statortype de fleste B&S motor kører med i dag http://www.diyspareparts.com/parts/...b1aa817ae/

 Det der "flueknepperi" gider jeg ikke deltage i. Du må hygge dig i din egen ligegyldighed.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 05-10-2018 20:58:02

 Det der "flueknepperi" gider jeg ikke deltage i. Du må hygge dig i din egen ligegyldighed.

Hej Leif, jeg syntes ikke det er i orden at skrive sådan, det virker som et person angreb på mig, måske følger du dig krænket?
Hvis jeg nærlæser min første besked og ser indad, kunne jeg så forstås som en højrøvet flueknepper...? ja måske, det er konsekvensen af det skrevne
ord mellem mennesker der ikke kender hinanden -eller står ansigt til ansigt.
Skulle jeg skrive 'allernådigst undskyld jeg skriver i denne tråd, men kære Nitter jeg kan se du ved en del om en MASSE  om alt her på forummet,
så undskyld jeg bliver nød til at korrigere dit svar lidt her...'

Jeg læser mere på LDS.dk end jeg deltager, da jeg ikke ved nok til at udtale mig om de ting der bliver skrevet.
jeg ELSKER at lære og bliver klogere hver dag på ting jeg kun ved lidt om (fek.s hvorfor mit fyr ikke varmer)
F.eks er jeg ikke sikker på om din udtalelse om regulator og stator bliver dårlig af ikke at kører uden batteri,
Måske hvis regulator ikke er lavet til at producere strøm uden modstanden fra batteriet, vil den bare pulsere Ampere ud i mængder den ikke selv kan klare?
Måske drosler regulatoren selv ned når den når et maks nivau...?  jeg ved det ikke, derfor har jeg ikke skrevet noget om det (men vil gerne lære om det)

Jeg vil gerne give det igen jeg får ud af LDS, ved f.eks. at hjælpe med ting jeg ved noget om. Har oplevet at inden for 'mit felt' bliver der skrevet ting som kan være vildledende, tænk på den her tråd kan hjælpe lad os sige 'joesefine' en dag:
'josefine' får søgt sig hen til denne tråd på nettet da hun har problemer med sit ladeanlæg på sin havetraktor.
Hun ved ikke meget om det, men en lysspole bliver nævnt, hun søger rundt på nettet i troen om denne stump er løsningen på hendes problem, men får ikke ordenlig svar.
Josefine går ned til sin lokale plænehøker for at bede om en lysspole. Mekanikeren som er under 30år (og har aldrig rodet med gamle knallerter) og har aldrig hørt om en lysspole sender hende hjem uden en, da han ikke ved hvad hun snakker om

Det kan også være jeg er så ung, at der ikke går et skår af mig at lære andre også ved noget..
Så kald mig flueknepper, men jeg vil gerne rettes at en der har mere forstand, på f.eks elektriske systemer.
Mvh. en mekaniker som ikke er den stærkeste i El, og har lige købt et multimeter/amperemetertil at måle alt ud på sin bil for at blive lidt klogere på det.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Har ingen erfaring med at køre uden batteri på havetraktore, men kan ikke forestille mig at ensretteren/laderegulator tager skade af at køre uden batteri, hvis man ikke bruger strøm.

Men tænder man eks for elkoblingen til knivene, skal der jo bruges en ret stor strøm, som jo nok vil overbelaste ladespole/ensretter

Men får man startet plænetraktoren, der har et fladt batteri, vil den jo så også prøve at trække en masse strøm ud af lade anlægget, og det mener jeg nu ikke brænder noget af.

Men jeg skal da på ingen måde udelukke, at det kan ske, at man kan brænde noget af.


Var det mig ville jeg hurtigst muligt få købt et nyt batteri, til græsrolatoren..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis