Ældre Asus Memopad 7' Android 4.2 (med GPS) som kortplotter?

Efter en del år uden båd, har jeg købt en 16' jolle til lidt fiskeri og hyggesejlads.

Selvom det ikke er strengt nødvendigt kunne det være sjovt med en kortplotter. Dog ikke så sjovt, at jeg kan ofre adskillige tusinde på det. Derfor mit spørgsmål. 

Jeg har set lidt på Navionics til kr. 299,- + årlige opdateringer. Her bliver jeg dog advaret om at det ikke er sikkert at det virker. Men de 299,- er jo tabt, hvis det ikke virker, da jeg ikke har (og ikke vil have) en smartphone.

Kan min Asus tablet evt opdateres så den matcher kravene fra Navionics?

Jeg er desværre ingen ørn til den form for teknik. Måske er der en venlig sjæl der vil hjælpe.

På forhånd tak.


Hvad er et hjem uden makrelguf?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ole.P. skrev den 03-10-2018 14:44:11

Efter en del år uden båd, har jeg købt en 16' jolle til lidt fiskeri og hyggesejlads.

Selvom det ikke er strengt nødvendigt kunne det være sjovt med en kortplotter. Dog ikke så sjovt, at jeg kan ofre adskillige tusinde på det. Derfor mit spørgsmål. 

Jeg har set lidt på Navionics til kr. 299,- + årlige opdateringer. Her bliver jeg dog advaret om at det ikke er sikkert at det virker. Men de 299,- er jo tabt, hvis det ikke virker, da jeg ikke har (og ikke vil have) en smartphone.

Kan min Asus tablet evt opdateres så den matcher kravene fra Navionics?

Jeg er desværre ingen ørn til den form for teknik. Måske er der en venlig sjæl der vil hjælpe.

På forhånd tak.

 Det kommer nok an på om din tablet har en GPS modtager indbygget. Kan du ikke give typenummeret på din Asus ? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ole.P. skrev den 04-10-2018 09:52:18

Hej Leif.

Tabletten er en Asus Memo Pad oghar Android version 4.2.2. Tablettens versionsnr. er: ME173X_user_4.2.4.04152.20140714 relaese-keys.

Vh./Ole

 Jo ja. Det er en rigtig gammel sag fra 2013, her er et link specs: https://www.gsmarena.com/asus_memo_pad_hd7_16_gb-5492.php

Der kan man læse sig til at der ingen GPS er indbygget. 

Har også kigget på: https://dbe2w38xsulyl.cloudfront.ne...170614.pdf og der kan man læse sig til at deres APP kun er kompetibel med en ASUS Google Nexus 7 (1st and 2nd generation). Derfor vil jeg, ud fra hvad der er at læse, svare nej til om det er muligt at anvende din Tablet.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svaret Leif.

Måske vil jeg hente Navionics på fruens smartphone og låne den en gang imellem. Da jeg sjældent kommer langt væk fra Kbh. er det lidt med gråspurve og kanoner med en plotter til adskillige tusinde. Skulle tågen pludselig lægge sig, har jeg kompasset. Stik vest så når jeg vel hjem :-)


Hvad er et hjem uden makrelguf?

Ja det er den billigste måde at navigere efter kompasset. 

Husk at sikre dig at konens telefon står på Navionics "positivliste" ellers kan du nemt komme ud for det ikke virker. Der er mange telefoner der heller ikke har GPS indbygget.

Pøj pøj med foretagendet.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Du kan også overveje NV's løsning med en app til smartphone og pc, se http://nvcharts.com/app/eu/

Kortene hertil ligner de officielle danske og var rimelige i pris, jeg kan ikke lige her finde dem - man køber en hel pakke med alle danske og vestsvenske kort.


Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Tak for det.

Men det bliver fruens næsten nye smartphone ("Husk nu - i plastpose!!!") der må holde for.

Vh./Ole


Hvad er et hjem uden makrelguf?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis