Mangler varme i radiatorer

Hej.

Jeg har 2 stk. Radiatorer, som ikke bliver særlig varme, måske kun 10% af radiatorerne. Der er luftet ud. Jeg har afmonteret termostathovederne, men det ændrer ikke noget. Jeg har også løsnet nåleventilen, som har en vandring på ca. 1-2 mm

De 2 radiatorer er koblet på den samme afgang på fordelerrøret. 

Kan det være flowet i strengen som ikke er højt nok ? Og hvis hvordan regulerer man så dette ?

Jeg har andre radiatorer på samme fordelerrør, og her er der ingen problemer.

HJÆLP

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej. Dine pakdåser (nåleventiler) er blokerede. Skru hele hovedet med nålen af. Læg en klud under, der kommer et swis vand. Nu stikker du en tynd skruetrækker ind i hullet og skubber forsigtigt ud og ind. Måske et forsigtigt bank indad. Derinde sidder ventilen, der lukker vand igennem. De har det med at sætte sig, når de har været lukket gennem længere tid. Check nålens bagside. Der sidder en lille plade, som pakker. Den skal være hel. Skrue messinghuset på igen og det kører.



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis