isolering i skunkrum

Hej. 

Mit spørgsmål er at må jeg isoler skunkrum på første sal på denne måde  som jeg håndtegnet på et stykke papir. ' Håber der er nogen der hjælper mig. mvh 

tak på forhånd.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lidt svært ved at tyde en del af teksten på tegningen. Men for mig at se er det en udmærket fremgangsmåde. Har selv gjort noget lignende. 

Dog er der to ting jeg vil bemærke. For det første ser det ud til at du har vindstop mellem gulvbjælkerne. Dette ville jeg føre op til spærene så den lave lodrette del også er beskyttet.

For det andet skal du sikre at der er mellemrum mellem den skrå del og op til lægterne for at sikre ventilation.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der skal være min 25 mm, imellem underkant af lægter og isoleringen, for ventilation. Kan se på tegningen at du har 50 mm (195-145), så det er OK.

Vindstoppet ville jeg også føre op som Kermit_369 anfører.

Hej til alle der svar mig. Mange tak for det.

Jeg har ca 60mm luft fra underkant af lægter og isoleringen. Dvs Jeg skal forhøj min vindstop til spærene, men jeg kan kun fuge 3 sider dvs højre,venstre og under siden.?

Annonce

Hej et par spørgsmål:

Er der dampspærre i din etageadskillelse?

Hvorfor 200 mm på den lodrette skunkvæg?

Hvorfor ikke lave en varm skunk?

Hvorfor vindspærre både ved facade og under lodret skunkvæg?

Hej 

Nej, der er ikke dampspærre i etageadskillelse.

Jeg lægger dampspærre helt ned mellem bjælkerne. Så jeg skal have nogle under lag for dampspærre.

Hvordan laver man i varm skunk?

Hej havd mener du med 200mm isolering ved lodrette skunk væg, mener du der skal være mere eller mindre?

Hvis du laver en varm skunk bliver varmetabet fra rørene inde i huset og ligeledes fra underetagen.

Du har heller ikke problemer med damptrykket fra underetagen og der behøves ikke dampspærre i etageadskillelsen.

Ved en varm skunk skal man minimere isoleringen i den lodrette skunkvæg, eller evt. helt undvære den.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis