Huller i træsommerhus

Jeg er ved at renovere et gammelt sommerhus. Inden jeg går i gang med vindpap og isolering, skal jeg have lappet en del huller i den ydre træbeklædning. Hvad vil I anbefale at bruge? Træfiller, kemisk træ, montagefuge eller andet?


Tak for hjælpen. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor store huller snakker vi? Knastehuller eller lignende?

Til Picarro

Det varierer en del. Der er nogle knastehuller, som jeg umiddelbart tænker udbedre med træ, som PinkHenrik foreslår. Der er også nogle steder, hvor knasten har siddet i kanten af brættet, hvor jeg nok er nødt til en alternativ løsning. 

Der er dog også nogle længere huller ved diverse samlinger, som varierer mellem 1-3 mm x 5-30 cm. De længste ved et par af vinduerne. 

Samme princip som propbordet kan bruges til andre former, det kræver bare en blyant og et stemmejern, når du har skåret "lusen" ud af et andet stykke træ (det er nemmest med geometriske former).

Alle de fancy ting der reklameres med til at fylde træ med, har aldrig de samme egenskaber som som træet, hvilket betyder at træet arbejder, med forskelligt fugt/varme/kulde forhold, men det gør fyldet ikke...
Så enten falder "fyldet" ud eller også så revner træet mere fordi det ikke arbejder lige meget, og så er du tilbage ved start   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis