Hvad er "skråt højdegrænseplan" ?

Da vi i sin tid fik tilladelse til etablering af førstesal fik vi at vide at måden at regne byggelinie til eks. skel, er at tage længden til skel (fra skel til yderside af ydervæggen) og gange med 1,4. På denne måde får man så den maksimale højde der må være fra jorden til overside tagbeklædning målt langs yderside af ydervæggen. (Se det første af nedenstående billeder).

I BR-98 ser imidlertid ud som om man måler byggelinien v.h.a. højdegrænseplaner, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om der i virkeligheden er tale om det samme. (Se de to andre billeder)

Spørgsmålet opstod i dag i frokostpausen hvor jeg lige mente at jeg kunne "belære" en kollega om måden at udregne byggelinier på. Imidlertid var det så, at han henviste til BR-98, som han mente brugte en anden metode :-)

Er der nogen som kan fortælle om skrå højdegrænseplaner er det samme som "min" model - så jeg kan få fred for min kollega :lol:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Da vi i sin tid fik tilladelse til etablering af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået et svar fra Teknisk forvaltning:

I et 1½ plans hus regner man kun højden under gulvniveau på 1. sal med.
0703091105.jpg0703091132.jpg

Nyt svar fra Teknisk Forvaltning:

Man fortsætter ydermurens lodrette linie til der hvor den skærer oversiden af taget. Kun højden herunder regnes med.

Billedet med tekst er fra BR-98, tegningen nedenunder er min.

I må undskylde at jeg bliver ved, men jeg synes at emnet fortjener en ordentlig forklaring, og billedet i BR-98 er intetsigende, da det ikke fortæller præcis hvor højdesnittet lægges.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis