kondensator til bil kamera.

Hej.

Jeg har det problem at min batterivagt slukker for min bilkamera i start øjeblikket. Batterivagten har en nedre grænse på 11.6volt men spændingen falder helt ned til 11.2volt i start øjeblikket. Det dur ikke da kamera ødelægger optagelserne når den bliver slukket på den måde. Hvor stor kondensator skal jeg bruge til det. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Du kan jo prøve med en lyt på 1 farad, som benyttes til ex. bilstereo, men problemet er vel bare den også aflades i retning af batteriet, når du starter hvis ikke forsyning ensrettes og vel og mærke med en spænding, der ligger over de 12V. Er batteriet i ok stand ? 

Her et godt bud på løsning: https://www.nordisk-forum.dk/viewto...hp?t=55850

Vh. Carsten


 

Hvis du læser Igennem artiklen som der er link til, så er der regnet noget ud til 22000 mfarad. 

Men manden viser til sidst i artiklen at han har monteret et 1000 mFarad og så en ensretter.Det har afhjulpet hans problem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det kan jeg se det har.

Jeg synes det er svært at finde rundt i

Hos RS component kan du købe elektrylyt kondensator og ensretter. 

Du kan jo bestille en 2000 uFarad og en 5000 uFarad begge på 25 V eller mere. De koster 7-8 kr. stykket. Så bestiller du en ensretter som vist i ovenstående link. Den står måske i 2-3 kroner.  De har ikke store fragtpriser.

Husk at de skal have plus og minus ind rigtigt. Ellers lukker de røg ud, og din bil vil lugte meget indvendig.  

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De fåes også hos thansen til bilradioer.... Ensretteren er vigtigst.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis