Cementpuds på kældervæg?

Hej,

Jeg har fjernet glasvæv fra en kældervæg  i et kælderrum grundet begyndende skimmel. Jeg mistænker at udluftningen ikke er god nok så jeg skifter også ventilatoren til en der er fugt styret.

Under glasvævet er det noget cement puds (?) som I den nedre del er nem at skrabe af. Det bliver bedre siddende øverst. Nu hvor jeg står og skal I gang er jeg blevet lidt I tvivl om det råd jeg har fået er det rigtige. Jeg har fået anbefalet at pudse væggen op med cementpuds og lade den være sådan (da det er ok med et råt udtryk). Vil det være ok at bruge cement puds? Hvor meget skal skrabes af inden jeg begynder at spartle og skal første lag kastes på?

Håber I kan hjælpe :)

Til info: Kælderen er etableret I 1992 med omfangsdræn. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den gamle regel siger, at du ikke må komme et hårdere materiale oven på et blødt. Det kan ikke følge bevægelsen i det underliggende lag og falder over tid af. En kalkmørtel er nok mere fleksibel.

Jeg er ikke rigtig kyndig til at rådgive dig, så du bør konsultere nogle der har forstand på det.


Mvh Troels

Jeg ville kontakte Skalflex, da de har alverdens produkter til gamle kældere og de holder.

Skal det males igen ville jeg vælge en skalcem 100 da væggen får lov til at trække vejret.

Ved Skalflex har de en smørbar membran man giver først og derefter pudses det op med et af deres andre produkter.

Vi fik hjælp derfra for nu 3 år siden, hvor vores vaskerum var meget fugtigt og vi kunne pudse op hvert år, men efter deres fremgangsmåde er det stadig ligeså holdbart og flot nymalet hvidt, selv efter 3 år

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også