Oliefyr uden buffer

Buffertanken til oliefyret i min lejebolig sprang læk, og udlejeren har valgt at forbigå den, så der slet ikke er buffer. Jeg frygter, at oliefyret så kommer til at stå og starte-stoppe konstant - og at det derfor bliver dyrt.

Kan I kloge mennesker be- eller afkræfte denne frygt?

Hilsen Lars 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt har man slet ikke buffertank på oliefyr. Det er noget der hører til halm og fastbrændselsfyr så man ikke behøver at holde ild i det konstant.

Hvis du i stedet mener ekspansionsbeholder er det en anden sag. Den kan ikke undværes da det er den der styrer trykket i anlægget så det er nogenlunde konstant. 

Prøv at tage et billed af det fejlbehæftede og læg ind her, så kan vi bedre sige noget fornuftig om det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jamen, du besvarer så flot.

Der er ekspansion, men var i tvivl om, om der også burde være en buffer.

1000 tak!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis