Trække fremløb af gulvvarme

Hej LDS 

Jeg skal til at lave gulvvarme i et helt hus. Jeg tænker at bruge spånplader+aluvarmefordeling med 20mm alupex rør til. Mange af rørene kommer til at løbe gennem en gang og der er således ikke mere end 3-4cm mellem rørene. Hvordan sørger jeg for at gulvet ikke bliver for varmt i gangen, men samtidigt får varmen ud i rummene? Er det nok at man undlader varmefordelingspladerne?


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at isolere rørene i de rum hvor de går igennem. Ellers vil de opvarme det/de pågældende rum utilsigtet og ligeledes vil der jo komme den tilsigtede mængde varme frem til det rigtige rum. 

Du kan dog sagtens nøjes med med de tynde førskåle for at nedsætte den utilsigtede varmeafgivelse. 

Nu skriver du ikke noget om isolering under gulvet, men man plejer jo at grave dem lidt ned i isoleringen. Du kan jo ikke føre dem i samme niveau som gulvvarme slangerne i det pågældende rum.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for svar. Hmm. Jeg har godt nok ikke kigget endnu, men jeg tror ikke der er strøer under gulvet, så tanken var alt føring skulle ske i spånpladerne. Arealet hvor slangerne er tætte er en central gang, så jeg vil blot sikre at gulvet ikke bliver for varmt. Kan de tynde føreskåle klare det?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis