Rekonstruering af messing skrin (HJÆLP!)

Hey alle

Satte mig for at genskabe et skrin af messing, som jeg fandt, men jeg har absolut ingen erfaringer eller viden angående alt dette, hvilket var det sjove ved det hele. Den havde været på et fugtigt loft i årevis, og indersiden var beklædt af træ og noget stof, som stank fælt. Det yderste så fint ud, men havde også en dårlig lugt, og var forfærdelig beskidt. Jeg valgte at fjerne alt træet, hele indersiden og bund, som sad fast med lim, men ikke alt var til at få af. Da jeg ikke kunne få det resterende træ og lim af, smed jeg det hele i kogende vand for at opløse det. Overordenet så hjalp det helt fint, der er blot brun- og grønagtige plamager på indersiden. Fik også skrubbet ydersiden lidt. Ydersiden har et mønster er blomster, hvorpå der er en belægning. Denne belægning fremhævede mønstret, men som jeg vaskede ydersiden, forsvandt lidt af belægningen. Som jeg tørrede skrinet, begyndte det hele at blive mere tåget. Jeg har prøvet at få den tåge af, både ved mere vask, og ved at polere, men intet virker. Jeg håber nogen kan guide mig frem til, hvordan jeg fjerne tågen, belægningen, og det brun- og grønagtige i indersiden, for jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør, det ville være en stor værdsat hjælp...

Efter alt det, så er planen og få en ny bund, lave en ny beklædning på indersiden, og muligvis give ydersiden en ny belægning, hvis jeg finder ud af hvordan.

Mvh. Dovre


Mvh. Dovre
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er lige startet herinde, så beklager hvis jeg skriver dette det forkerte sted   


Mvh. Dovre

Velkommen til.
"Tågen" på dit metal kan skyldes at det er blevet lakeret på et tidspunkt og at du nu har fjernet noget af lakken, men ikke det hele.
Lav et forsøg på indersiden, ved at pudse med Brasso på en klud et lille område og se om du kan pudse det rent.
Er du mere modig kan fint ståluld måske bruges, det tager kraftigere fat end Brasso...
under alle omstendigheder er det en god ide at lave en lille test et sted hvor det ikke kan ses, inden du går all in.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Mange tak, jeg prøver mig frem 


Mvh. Dovre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis