fjernvarme fyr dropper lidt vand

hej folkens.

mit fjernvarmefyr dropper lidt med vand ud af et lille bitte hold. hvad kan årsagen være til det. opdagede det først nu da jeg skulle til at starte det op efter en varm sommer. og er der noget jeg selv kan gøre for det ikke drypper mere. 2 billeder er vedhæftet.

håber på et hurtig svar.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I første omgang ville jeg nok bare lappe hullet med et stykke gummi (f.eks. en stump cykelslange) og et spændebånd. Jeg kan ikke umiddelbart se funktionen af "røret" - kan det være en reguleringsventil? Lidt flere billeder vil nok hjælpe.

På sigt skal det udskiftes.


Søren O

der er 4 små huller på røret. et bag og et på hver side også. så tænker ikke de skal dækkes til. den hvide i bunden er til at regulere varmt vand. lige under den kan du se et lodret rør. det er koldt vand fremgang. der er nemlig lidt længere ned af røret vist en blå pil der peger opad. og den går ind i røret med du hulder ca. samme sted som du kan se det vandrette rør går ind røret med holder. og det vandrette rør går ind i en blank beholder jeg tror er til når fjernvarmen er slukket så kører det varme vand rundt i den blanke beholder. det er et fyr uden varmvandsbeholder.

håber det gav mening. og opdaget der var for meget tryk på ca. 2,3 bar. det er reduseceret til 1,3 bar. der står på et papir den skal have 1 bar.

den grå beholder til venstre og i bunden kan du se et rør med koldt vand fremløb skilt



Du har da ret. Når der ikke er noget tæret, så skal det ikke lukkes til. Det er sikkert "styreventilen" til det varme brugsvand det er galt med. Mon ikke det er nogen defekte pakninger. Måske der kan leveres et reparationssæt, ellers er det ny ventil.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis