Glasfiber forstærkning til garnvinde

Hej, det var lidt svært at finde en kategori til mit spørgsmål. Jeg ved at man kan få reparationskits til båd og bil, så jeg brugte bådkategorien.

For snart mange år siden købte jeg en stor kasse med diverse strikkemaskineting på Ebay. Det var virkelig en lykkepose med mange fine ting. Deriblandt en elektrisk garnspolemaskine, som mange sukker efter, hvis man altså er maskinstrikker. Desværre var maskinhuset i mange stykker, som jeg dog fik fint samlet med sekundlim, sprøjtelakeret og indtil for nylig var den i acceptabel stand, indtil jeg fik trykket en flig ud af den . Plastikken er simpelthen mørnet. ( ventilationsgitteret foran erstattede jeg i sin tid med bunden af en platiksi. ..... man må jo vide at hjælpe sig.

Nå, men nu kan dyret ikke mere og jeg vil gerne, når jeg har klinket den, forstærke huset indefra med glasfibermåtte. Men hvor køber jeg materialer i så lille mængde at jeg ikke også kan bygge en båd bagefter? 

Ingeborg


Når lysten driver værket
Hej, det var lidt svært at finde en kategori til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kanmandet skrev den 30-09-2018 00:15:50

Ved nærmere omtanke har jeg noget terylene gardin, det hed vist GARDISETTE dengang alle slørede deres vinduer med det. Jeg er også kommet i tanker om at jeg har en rulle glasfiber af den slags man sætter i hjørnerne ved tapetsering.

Noget epoxy lim = 2 tuber, der skal blandes har jeg også, men det hærder meget hurtigt og der er sikkert ikke nok til min opgave, men så kan jeg tage det i flere omgange. 

Har du er andet forslag til epoxy lim, lidt mere end de gængse tuber?

Ingeborg

 Nu tror jeg ikke at gardisette gardinerne er videre velegnet,da det efter min ringe hukommelse vist var lavet af ren støbt nylon og epoxyen dermed ikke kan trænge ind i materialet. Det jeg tænker på var vist lavet af bomuld blandet op med noget andet.

Ja det væv man bruger til at "lappe" huse med burde kunne tage mod epoxy'en. Du kan nemt prøve dig frem ved at rive i en lille prøve du har lavet.

Nu er je_ns også grådig. Monstro ikke en eller to gange 150 ml som dette fra Biltema  gøre det ?  Ellers findes der steder hvor kg prisen er betydeligt billigere. Du bør dog bemærke at epoxy uhærdet har en begrænseten holdbarhed så man bør ikke købe ind til ens næste liv.    

https://www.biltema.dk/byggeri/kemi...2000028570 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også