Isolering af garage til hobbyrum. Hvad er rigtigt og hvad er forkert?

Hej alle. Jeg har et lille værksted, i mursten, jeg overvejer at isolere,(evt, til kontor/hobbyrum). Jeg er dog lidt i tvivl hvad der er det rigtige at gøre, og har læst mig frem til forskellige metoder, men er stadig lidt i tvivl, så håber på lidt hjælp fra jer. :-)

 Den ene væg er en et lags ydermur og en "kold væg". Så vidt jeg har forstået må isoleringen gerne støde helt op til denne mur, derefter dampspærre og gips. Den anden væg er med hulmur og er en del af huset, og jeg regner med at den betegnes som en "varm" væg. Så vidt jeg kan læse mig til er der 2 måder at isolere den på. 1: isolering må gerne støde op til væggen, men ikke nogen dampspærre. 2: isoleringen skal sidde 3-4 cm, fra væggen, så der er ventilation,  og dampspærre. Jeg har også set et eks. hvor man hvor man ikke kommer dampspærre på isoleringern før gipsplade, men kommer den uden på gipspladen, og derefter en gipsplade mere så dampspærren ligger mellem 2 gipsplader. Er der nogen der kan fortælle hvad der er den rigtige/bedste måde? På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med hensyn til dampspærre skal den kun på hvis rummet altid er opvarmet. Er det kun lejlighedsvis eller slet ikke, så INGEN dampspærre. 

Med hensyn til isolering ville jeg lade den gå imod væggen begge steder. men hvorfor isolere mod en varm væg 

Hvorvidt det altid skal være opvarmet, eller kun lejlighedsvis har vi ikke helt besluttet endnu. Grunden til at jeg overvejer at isolere den "varme" væg også, er at jeg tror det vil kunne betale sig ifht. opvarmning af rummet, men varmvægsplader kunne måske være en ide. Måske et dumt spørgsmål, men vil der ske noget ved at bruge dampspærre hvis rumme kun lejlighedsvis skal opvarmes?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis