Defekt trykekspansionsbeholder

Hej, 

Min 100L trykekspansion, til fastbrændsel, bliver i løbet af en uges tid fyldt helt op med vand og anlæget taber jo så trykket. Der kommer ingen vand ud af luftventilen ved aktivering. Det er altså ikke ikke membranen der er utæt men selve luftventilen, går jeg ud fra.  

Jeg har skiftet den løse ventil uden resultat. Så problemet løses med påfyldning af luft en gang om ugen.

Er det normalt at de går i stykker på denne måde?

Hej,  Min 100L trykekspansion, til fastbrændsel... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 28-09-2018 07:59:52

Nu er det jo overhovedet ikke kritisk hvis der skulle komme lidt forurening i det vand. Det er jo i forvejen sort og beskidt og absolut ikke egnet til drikkevand. 

Jeg vil personligt ikke have noget sådanne, lige ud sagt lort, i mine ventiler så de måske kommer til at køre trægt/sætter sig fast.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
dooit skrev den 27-09-2018 13:24:10

Måske kan jeg bruge den gamle beholder til en transportabel luftbeholder til dyttens dæk osv. , der er jo allerede fødder på.

 Glemte helt at advare mod du forsøger at bruge den gamle beholder som tryktank til luft. Hvis du ved et uheld kommer til at pumpe for meget luft i, mangler den den lovsikrede overtryksklap på beholderen der skal springe af før beholderen revner. Beholderen mangler også den lovpligtige trykprøvning. Revner beholderen kan man godt risikere der flyver masser af jernsplinter rundt i lokalet. Det er nogenlunde at sammenligne med en pæn stor håndgranat !!!


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja kører så stadigvæk med den gamle beholder. Jeg har sat den lille kompressor ind i fyrrummet og hver anden dag justerer jeg lufttrykket. Lidt besværligt, men alt bliver jo en vane.

Jeg har købt en ny, men fandt ud af at på den var der tilgang i toppen. Den jeg har nu er en membranhydrofor.  Da jeg fik den udleveret, sagde de at det var det samme. Det er så ikke helt den samme som den ny, ellers fra samme fabrik. Der skal så laves en del omforandring, så laver det først senere. 

Det skal siges at dengang kostede trykeksp.beh. og membranhydrofor det samme.

Jeg havde også en trykeks.tank som ikke dryppede vand - men alligevel så tabte den tryk. Troede i nogle år at det var ventilen - og at jeg tabte lidt vand løbende.

Men, da gasmanden sagde at den var utæt - så jeg skiftede tryk.eks.tanken - og nu holder det tyrk på 3. måned.


Årsagen er at luften i system (eks.tanken) absorbere luft - som derefter løbende udluftes via udluftningsventilen - og trykket derfor falder.

Hvis jeg var dig ville jeg skifte tryk.eks.tank.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis