Hjælp til svævende bordplade

Hej!
Har brug for hjælp til en bordplade jeg skal have hængt op :-)

Jeg ser helst at der ingen synlige beslag er som et stort vinkelbeslag, ben osv.

Beskrivelse til billede:
Bordpladen er 264cm i bredden, 62cm i dybden og 4cm i tykkelsen. Min tanke er at montere den på reglar langs muren. Derudover havde jeg tænkt at fræste et firkant profilrør ind i bordpladen nedefra på langs for at give ekstra støtte midt på bordet.

Lyder det muligt, og vil jeg i så fald undgå at bordpladen synker med tiden? Eller har i en anden bedre ide :-)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror godt din plan kunne lade sig gøre, fordi du har støtte på 3 sider.
Jeg ville nok bruge et T jern 6mm tykt gods i stedet for. Du vil nemmere kan fræse/skære en rille til T'ets bund og så fjerner du ikke så meget materiale fra pladen.
jeg håber ikke det er MDF du vil bruge, for det er uegnet til bordplader...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

https://www.vvs-eksperten.dk/ror-og-fittings-stal-og-metaller-stal-t-stal-sort-30304mm-55tst20205



 

Hmm også vil i vende spidsen ind i pladen eller hvordan? :-) Bare så jeg er helt med.

Ja. Dog er det meget at gå 3cm op i pladen, hvis denne er 4cm. Mon ikke et stål t- profil på 20-25mm kunne gøre det.


Elektronikteknikeren
Annonce
Friispy skrev den 25-09-2018 16:43:53

Hmm også vil i vende spidsen ind i pladen eller hvordan? :-) Bare så jeg er helt med.

 Ja, du vender "T'et" på hovedet.... så kan du lave en rille til det, og eventuelt bore huller til skruer i toppen af T'et til fastgøring.
Skal det være rigtigt fint så kan du jo fræse ud, så toppen at T'et også er planforsænket.  
Og jeg vil som Gregeren sige 20-25 mm dyb, når din bordplade er 40mm.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Super, tak for svarene :-) Det ender nok med at blive et T stål som i anbefaler, også fræst op og planforsænket så man slet ikke kan se det, så må jeg ud til den lokale smed :-) For 6meter jern er nok lige i overkanten.
Tak for hjælpen (Y)

6m?? Du kan købe kortere længder i Bauhaus mfl.


Elektronikteknikeren

Over 2,6m frit spænd og understøttes af 40mm træ forstærket med 6mm T-jern?

Tror det kommer til at give efter når der er nogen der læner sig på det.

Husk at efterlade plads ved enderne til når træet arbejder (ca 1% af længde).

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH

Det er du nu den første der har sagt, og har lige snakket med en bygningskonstruktør/tømrer idag (familiemedlem) som også memte det var en fornuftig konstruktion.

Jeg vil blot gerne vide hvorfor du tænker det ikke vil holde?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis